Relationship between Community Reading Facilities and Adolescent Cultural Literacy at Taman Baca Tanah Ombak in Padang City

(1) Universitas Negeri Padang 

(2) Universitas Negeri Padang 


DOI : https://doi.org/10.24036/spektrumpls.v13i1.133065
Full Text:

Abstract
References
Barratt-Pugh, C., & Rohl, M. (Eds.). (2020). Literacy learning in the early years. Routledge
Desyandri, D. (2018). Nilai-Nilai Kearifan Lokal Untuk Menumbuhkembangkan Literasi Budaya Di Sekolah Dasar. Sekolah Dasar: Kajian Teori Dan Praktik Pendidikan, 27(1), 1–9. Https://Doi.Org/10.17977/Um009v27i12018p001
Djumadi, D., Sulistyanto, H., Narimo, S., Prayitno, H. J., Suleha, S., Rosita, E., Fitriyani, N., & Shohenuddin, S. (2023). Penguatan Literasi Budaya Indonesia Pada Siswa Sanggar Belajar Sentul Kuala Lumpur Dengan Permainan Tradisional. Buletin KKN Pendidikan, 5(2), 180–190. Https://Doi.Org/10.23917/Bkkndik.V5i2.23177
Efriani Luansi Ero, P., Bandong, I., Ali A, M., & Mustadi, A. (2024). Penguatan Literasi Budaya Dan Kewargaan Melalui Bahan Ajar Berbasis Kearifan Lokal Toraja. Jurnal Pancasila Dan Kewarganegaraan, 9(1), 12–20. Https://Doi.Org/10.24269/Jpk.V9.N1.2024.Pp12-20
Heath, S. B., & Street, B. V. (2008). On Ethnography: Approaches to Language and Literacy Research. Language & Literacy (NCRLL). Teachers College Press. 1234 Amsterdam Avenue, New York, NY 10027
Iskandar, M. F., Dewi, D. A., & Hayat, R. S. (2024). Pentingnya Literasi Budaya Dalam Pendidikan Anak SD : Sebuah Kajian Literatur Literasi Di Indonesia Yang Rendah , Bahwa Indonesia Menempati Peringkat Ke-69 Dari 76 Negara. 1, 785–794.
Kurniawan, A. (2019). Strategi Peningkatan Literasi Budaya bagi Generasi Muda. Penerbit Literasi Nusantara.
Prayogo, A., & Syahputra, H. (2022). Peran Taman Bacaan Masyarakat Dalam Meningkatkan Budaya Literasi. Jurnal Imam Bonjol: Kajian Ilmu Informasi Dan Perpustakaan, 6(2), 107–119.
Rosalina, V., Saefudin, S., & Hikmatullah, H. (2022). Pojok Mainan Edukasi Pada Taman Bacaan Masyarakat (Tbm) Sebagai Sarana Meningkatkan Minat Baca Sejak Usia Dini. Jurnal Dharmabakti Nagri, 1(1), 43–47. Https://Doi.Org/10.58776/Jdn.V1i1.7.
Sarwono, J. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif & Kualitatif. Jakarta: Graha Ilmu
Sekolah, K. (2022). Paidea : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran I Ndonesia Internalisasi Nilai-Nilai Karakter Kebangsaan Melalui Literasi Budaya Dan. 2(2), 36–42.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Syahrani Azizah, Npm 2006100028 (2024) Analisis Literasi Budaya Dan Kewargaan (Studi Kasus Kelas Viii Di Smp Swasta Muhammadiyah 25 Rantau Utara Tahun 2023). Skripsi thesis, Universitas Labuhanbatu.
Triwardhani, I. J., Mulyani, D., & Putra, R. P. (2023). Literasi Budaya Lokal Bagi Anak Di Desa Jatisura. 7(2), 1818–1827. Https://Doi.Org/10.31004/Obsesi.V7i2.3962
Ulfiah, Z., Dewi, A., & Hayat, R. S. (2023). Literasi Budaya Dan Kewargaan: Tantangan Globalisasi Terhadap Identitas Nasional Dan Kebudayaan Lokal Bangsa Indonesia. Sindoro Cendikia Pendidikan, 2(2), 101–112.
UNESCO. (2016). Education For Sustainable Development Goals: Learning Objectives. Paris: UNESCO Publishing.
Article Metrics


Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.