The Relations of Tutor Teaching Performance and Science Learning Outcome of Learners at Paket B Equivalency Program
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/spektrumpls.v9i3.113400
Full Text: Language : en
Abstract
References
Aulia, I.S & Setiawati. (2021). Relationship Between Learning Media and Learning Motivation for Participants in Bread and Cake Making Training at BLK Batusangkar. SPEKTRUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah (PLS), 9(1), 139–144.
Buchari, A. (2015). Guru Profesional: Menguasai Metode dan Terampil Mengajar. Bandung: Alfabeta.
Dimyati, & Mudjiono. (2015). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Gustria, N., & Wisroni, W. (2020). Hubungan Antara Pengelolaan Lingkungan Belajar dengan Hasil Belajar Peserta Tahfidz di TPQ-TPSQ Al-Hasib Beringin Nagari Lansat Kadap Kecamatan Rao Selatan Kabupaten Pasaman. SPEKTRUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 8(3).
Irmawita, I. (2019). Hakekat Pendidikan dan Pembelajaran Pada Program Pendidikan Keaksaraan Fungsional. Prosiding Seminar Nasional & Temu Kolegial Jurusan PLS Se-Indonesia, (1943), 1–9.
Majid, A. (2015). Strategi Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Mangkunegara, A. P. (2014). Evaluasi Sumber Daya Manusia. Bandung: Refika Aditama.
Moeheriono. (2015). Pengukuran Kinerja Berbasis Kompetensi. Surabaya: Ghalia Indonesia.
Pamungkas, A. H. (2020). Non-Formal Educational Institutions Provider’s Readiness in the Implementation of the Regulation of the Minister of Education and Culture of the Republic of Indonesia. In Non-Formal Education International Conference (p. 9). Yogyakarta: UGM Digital Press Social Sciences and Humanities.
Prastowo, A. (2016). Memahami Metode-Metode Penelitian: Suatu Tinjauan Teoretis dan Praktis. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Purwanto. (2014). Evaluasi Hasil Belajar. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Solfema, T. B. & A. H. P. (2019). Community Reading Park Development Training (TBM). KOLOKIUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 7(2), 147–153.
Syuraini, Jalius. & Jamaris. (2019). Building a Learning Society through the Coaching of Parents and Children in Taman Bacaan Masyarakat (TBM). KOLOKIUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 7(2), 120–126.
Slameto. (2013). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Sudjana, D. (2014). Evaluasi Program Pendidikan Luar Sekolah. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sudjana, N. (2014). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Jakarta: Alfabeta.
Suprijono, A. (2013). Cooperative Learning Teori dan Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Uno, H. B., & Lamatenggo. (2015). Teori Kinerja dan Pengukurannya. Jakarta: Bumi Aksara.
Winkel. (2014). Psikologi Pendidikan dan Evaluasi Belajar. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Wela Melisa Putri, J. J. (2021). Relationship between Educator Supervision and Discipline Behavior of Santri at the Tahfidz Nurul Ilmi Kuranji House, Padang City. SPEKTRUM: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah (PLS), 9(1), 96–102.
Yusuf, A. M. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif & Penelitian Gabungan. Jakarta: Prenadamedia.
Zain, A. (2016). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Article Metrics
Abstract Views : 210 timesPDF Downloaded : 96 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.