The Relationship Between Musical Accompaniment Learning Media and the Skills Learning Outcomes of Participants in Traditional Minangkabau Dance Training at Baiturrahmah Studio Padang City
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/spektrumpls.v9i2.112369
Full Text: Language : en
Abstract
References
Arikunto, S. (2014). Metode Penelitian Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Daryanto. (2010). Media Pembelajaran. Jakarta: Pustaka Belajar.
dimyanti. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Jamaris. (2018). Penerapan Pembelajaran Orang Dewasa oleh Instruktur Pelatihan Keterampilan Menjahit di SPNF SKB Lima Puluh Kota. 1(1), 6. https://doi.org/10.5281/zenodo.1186395
Kamil, M. (2010). Model Pendidikan dan Pelatihan (Konsep dan Aplikasi). Bandung: Alfabeta.
Rohman, M., & Amri, S. (2013). Strategi & Desain Pengembangan Sistem Pembelajaran. Jakarta: Prestasi Pustaka.
Rusman. (2017). Belajar dan Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Sudjana, D. (2007). Sistem dan Manajemen Pelatihan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
sugihartono, dkk. (2006). psikologi pendidikan. Yogyakarta: FIP UNY.
Sutarto, J. (2013). Manajemen Pelatihan (I. Fatria Iriyanti, ed.). Yogyakarta: Deepublish.
Tari, J., Pertunjukan, F. S., & Bustamam, S. (2015). Empat Koreografer Minangkabau : Dibaca dalam Teks Matrilineal dan Patrilineal. 63–79.
Wibowo, N. (2016). Upaya Peningkatan Keaktifan Siswa Melalui Pembelajaran Berdasarkan Gaya Balajar Di SMK Negeri 1 Saptosari. Jurnal Electronics, Informatics, and Vocational Education (ELINVO), 1.
Article Metrics
Abstract Views : 193 timesPDF Downloaded : 45 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.