HUBUNGAN MOTIVASI BELAJAR DENGAN HASIL BELAJAR PADA SISWA KELAS V SD NEGERI GUGUS IV KECAMATAN BANUHAMPU KABUPATEN AGAM
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/jippsd.v2i2.102701
Full Text: Language : en; ind
Abstract
Following research is purposed to find out if there is a relationship between Learning Motivation and study's result on fifth grade of national elementary school number four subdistrict Banuhampu, Agam regency. Population in this research are 159 students with 61 students as sample. Data is analyzed by using Pearson Correlation shows that there is relationship 0,936 and r table df=59 with 5% significance 0,2521, which means counted r is bigger than r table (0,936>0,2521), and obtained significance 0,000 which is smaller than 0,05. This result shows that there is a significance relationship between Learning Motivation and Study's result on fifth grade of national elementary school number four subdistrict Banuhampu, Agam regency.
Keywords : Learning Motivaton, Study's Result
References
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta
Desyandri. (2015). Pendidikan Seni Musik Humanis (Suatu Tinjauan Konseptual). In Seminar Nasional PGSD FIP UNP (pp. 1–20). Padang.
Desyandri. (2016). Educational Values for Student Character Building (A Hermeneutic Analysis). Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 16(1), 29–38. Retrieved from http://pedagogi.ppj.unp.ac.id/index.php/pedagogi/article/view/202/123
Desyandri. (2018). Nilai-Nilai Kearifan Lokal Untuk Menumbuhkembang-kan Literasi Budaya Di Sekolah Dasar. Sekolah Dasar: Kajian Teori Dan Praktik Pendidikan, 27(1), 1–9. Retrieved from http://journal2.um.ac.id/index.php/sd/article/view/2115/pdf
Hamalik, O. (2011). Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara
Kompri. (2015). Motivasi Pembelajaran Perspektif Guru dan Siswa. Bandung: Remaja Rosdakarya
Slameto. (2010). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Susanto, A. (2013). Teori Belajar Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Prenada Media Group
Syah, M. (2006). Psikologi Belajar. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Uno B. H. (2009). Teori Motivasi dan Pengukurannya. Jakarta: Bumi Aksara
Djali. (2008). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
Mahmud. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Pustaka Setia
Dalyono. (1997). Psikologi Pendidikan. Jakarta : Rineka Cipta
Dimyati & Mudjiono. (1999). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta
Sardiman. (2011). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Abidin. (2014). Hubungan Motivasi Belajar dengan Hasil Belajar IPS di MI Taman Bakti Bogor.
Niken R. W. (2013). Hubungan antara Motivasi Belajar dengan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran PKn di SMPN 77 Jakarta.
Henny D. K. (2013). Hubungan antara Motivasi Belajar dengan Hasil Belajar PKn pada siswa kelas VII SMP Negeri 1 Kranggan Temanggung.
Article Metrics
Abstract Views : 6875 timesPDF Downloaded : 1247 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.