Integrated Thematic Teaching Materials With Microsoft Sway Based on Problem-Based Learning Model in Elementary School
(1) Universitas Negeri Padang, Padang City  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang, Padang City  Indonesia
(3) Universitas Negeri Padang, Padang City  Indonesia
(4) Universitas Negeri Padang, Padang City  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/jippsd.v7i1.122015
Full Text: Language : en
Abstract
Keywords
References
Aldoobie, N. (2015). ADDIE Model. American Intenational Journal of Contemporary Research, 5(6), 68–71. Access via website: http://www.aijcrnet.com/journals/Vol_5_No_6_December_2015/10.pdf
Anshory, I., Setiya, Y., Saputra, D., & Jantung, A. (2013). Pembelajaran Tematik Integratif Pada Kurikulum 2013 di Kelas Rendah SD Muhammadiyah 07 Wajak. JINoP (Jurnal Inovasi Pembelajaran), 4(1), 35–46.
Ardian, S., Hasanah, W. K., & Rana, F. I. (2020). Pemanfaatan Microsoft Sway dan Microsfot Form Sebagai Media Interaktif dalam Pembelajaran Sejarah. Pendidikan Sejarah dan Ilmu Sejarah, 3(2), 66–74.
Arzfi, B. P., Firman, F., & Desyandri, D. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Tematik Terpadu Berbasis Literasi Menggunakan Microsoft Sway untuk Siswa Kelas V SD. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(3), 10463–10470. https://jptam.org/index.php/jptam/article/view/2629
Assegaff, A., & Sontani, U. T. (2016). Upaya Meningkatkan Kemampuan Berfikir Analitis Melalui Model Problem Based Learning (Pbl). Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 1(1), 38.
Desyandri, D., Yeni, I., Mansurdin, M., & Dilfa, A. H. (2021). Digital Student Songbook as Supporting Thematic Teaching Material in Elementary School. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 5(2), 342–350. https://doi.org/10.23887/jisd.v5i2.36952
Diyana, T. N., Supriana, E., & Kusairi, S. (2020). Pengembangan multimedia interaktif topik prinsip Archimedes untuk mengoptimalkan student centered learning. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 6(2), 171–182.
Erita, Y., Jannah, R., Fitria, Y., & Eliyasni, R. (2020). Students’ progress in integrated thematic learning with scientific approaches. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 13(6), 36–48.
Fitria, Y. (2020). Pengembangan Model Pembelajaran Pbl Berbasis Pbl Berbasis Digital Untuk Meningkatkan Karakter Peduli Lingkungan dan Literasi Sains. In Deepublish: Yogyakarta.
Geni, K. H. Y. W., Sudarma, I. K., & Mahadewi, L. P. P. (2020). Pengembangan Multimedia Pembelajaran Interaktif Berpendekatan CTL Pada Pembelajaran Tematik Siswa Kelas IV SD. Jurnal Edutech Undiksha, 8(2), 1. https://doi.org/10.23887/jeu.v8i2.28919
Lestari. (2013). Pengembangan Bahan Ajar Berbasis Kompetensi. In Akademia Permata.
Maria, U., Rusilowati, A., & Hardyanto, W. (2019). Interactive Multimedia Development in The Learning Process of Indonesian Culture Introduction Theme for 5-6 Year-Old Children. Journal of Primary Education, 8(3), 344–353.
Miaz, Y., Helsa, Y., Desyandri, & Febrianto, R. (2018). Cartography in designing digital map using Adobe Flash CS6. Journal of Physics: Conference Series, 1088. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1088/1/012069
Molenda, M. (2003). In Search of the Elusive ADDIE Model. Annales Médico-Psychologiques, Revue Psychiatrique, 1–4. https://doi.org/10.1016/j.amp.2004.06.015
Nasrul, S. (2018). Pengembangan Bahan Ajar Tematik Terpadu Berbasis Model Problem Based Learning Di Kelas Iv Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi Pendidikan dan Pembelajaran Sekolah Dasar, 2(1), 81–92. https://doi.org/10.24036/jippsd.v2i1.100491
Putri, A. A., & Ardi. (2021). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Melalui Multimedia Pembelajaran Interaktif Berbasis Pendekatan Saintifik. Edutech Undiksha, 8(1), 1–7.
Sari, N. A., Akbar, S., & Yuniastuti. (2018). Penerapan pembelajaran tematik terpadu di sekolah dasar. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan, 3(12), 1572–1582. http://journal.um.ac.id/index.php/jptpp/article/view/11796
Syafriatma, W., & Amini, R. (2021). Pengembangan Bahan Ajar Tematik Terpadu Berbasis Adobe Flash CS6 Menggunakan Model Discovery Learning di Kelas V SD. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5, 1127–1133.
Titik Setyaningsih, F. S. (2020). Analisis Pemanfaatan Macromedia Flash 8 Sebagai Upaya Pengembangan Media Pembelajaran Tematik Terpadu di Sekolah Dasar. e-Jurnal Inovasi Pembelajaran Sekolah Dasar, 8(9), 132–149.
Wrigley, C., Mosely, G., & Tomitsch, M. (2018). Design Thinking Education: A Comparison of Massive Open Online Courses. She Ji, 4(3), 275–292. https://doi.org/10.1016/j.sheji.2018.06.002
Yolanda, Y. (2018). Pembelajaran Tematik Terpadu Menggunakan Model Problem Based Learniing (Pbl) di Sekolah Dasar. PAKAR Pendidikan, 16(2), 29–39. https://doi.org/10.24036/pakar.v16i2.43
Zen, Z. (2018). Inovasi Pendidikan Berbasis Teknologi Informasi : Menuju Pendidikan Masa Depan. E-Tech: Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 6(2), 1–12.
Zen, Z., Reflianto, Syamsuar, & Ariani, F. (2022). Academic achievement: the effect of the project-based online learning method and student engagement. Heliyon, 8(11). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e11509
Zulvira, R. (2022). Pengembangan Bahan Ajar Interaktif Tematik Terpadu Menggunakan STEAM Berbasis Lectora di Kelas III SD. Jurnal Cakrawala Pendas, 8(4), 1273–1286.
Article Metrics
Abstract Views : 416 timesPDF Downloaded : 154 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.