The Influence of Online Review Vlogger on Tourism Decisions to The Beach in Improving Halal Tourism Awarenes for Milennial Generation
(1) Universits Islam Malang  Indonesia
(2) Universits Islam Malang  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/011090760
Full Text: Language : EN
Abstract
Keywords
References
Amalia, R. (2020). Pengaruh Review Blog Terhadap Kepercayaan Konsumen Pada Niat Transaksi Online. Jurnal AKRAB JUARA, 5(1), 96-105.
Arikunto. (2002). Metodologi Penelitian Suatu Pendekatan Proposal. Jakarta: PT. Rineka Cipta.
Awalia, H. (2017). Komodifikasi Pariwisata Halal NTB dalam Promosi Destinasi Wisata Islami Di Indonesia Jurnal Studi Komunikasi, 1(1), 19-30.
Ayu, A. K. D., & Artanti, Y. (2020). Pengaruh Online Customer Review, City Image, dan Purchase Intention Terhadap Purchase Intention Jurnal Manajemen dan Keuangan, 9(1).
Battour, M., Battor, M., & Bhatti, M. A. (2017). Islamic Attributes of Destination: Construct Development and Measurement Validation, and Their Impact on Tourist Satisfaction. International Journal of Tourism Research, Int. J. Tourism
BPS, J. (2019). Perkembangan Pariwisata Jawa Timur Juni 2019 Retrieved 26 November 2020, 2020
Darwis, R. (2017). Inventarisasi Khazanah Kuliner Tradisional Desa Pakuwon Kecamatan Cisurupan Kabupaten Garut Dalam Konteks Pengembangan Kampung Wisata Halal. Tourism Jurnal Kajian Komunikasi, 2(2).
Eka, D., & Hamdaini, Y. (2017). Pengaruh Customer Value terhadap Purchase Decision melalui Beauty Blogger di Youtube (Studi Pada Pelanggan Kosmetik Local Brand di Sumatera Selatan). Jurnal Manajemen dan Bisnis Sriwijaya (JMBS), 15(4), 183-196.
Febriana, M., & Yulianto, E. (2018). Pengaruh Online Consumer Review Oleh Beauty Vlogger Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 58(1).
Fitriana, R., Nasution, D., & Amel, A. (2020). Pengaruh Konten Travel Blogger Terhadap Kunjungan Wisatawan Domestik Ke Sumbawa. Lontae (Jurnal Ilmu Komunikasi), 8(1).
Fransisca, Y., & Purnomo, A. K. (2019). Wisata Halal Lombok: Upaya Meningkatkan Mimat Kunjungan Generasi Muslim Millenial. Manners (Management and Entrepreneurship Journal), 2.
Gabriela, A. (2019). Indonesia Muslim Travel Index (IMTI) 2019 Menetapkan 10 Destinasi Wisata Halal Unggulan Retrieved 26 November 2020, 2020
Hartik, A. (2019). 2018, Kota Malang Dikunjungi 15.034 Wisman dan 4,8 Juta Wisnu Retrieved 26 November 2020, 2020
Hutami, S. P. (2019). Pengaruh Celebrity Endorse Dan Citra Destinasi Digital Terhadap Keputusan Berkunjung Wisatawan Milenial Di Desa Kaki Langit Bantul. Post-Graduate, SEKOLAH TINGGI PARIWISATA BANDUNGBANDUNG, Bandung.
Morissan, A. (2007). Periklanan Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Ramdina Prakasa.
Narwastu, G. (2018). Media Sosial Instagram Untuk Pemilihan Tujuan Wisata: Sikap Dan Niat Berperilaku Calyptra (Jurnal Ilmiah Mahasiswa Universitas Surabaya), 7(2), 3219-3238.
Nurcahyo, A., & Hudrasyah, H. (2017). The Influence Of Halal Awareness, Halal Certification, and Personal Societal Perception Toward Purchase Intention: A Study Of Instant Noodle Consumption Of College Student In Bandung. Journal Of Business And Management, 6(1), 21-31.
Pratiwi, S. R., Dida, S., & Sjafirah, N. A. (2018). Strategi Komunikasi dalam Membangun Awareness Wisata Halal di Kota Bandung Junal Kajian Komunikasi, 6(1), 78-79.
Qomariah K, N. (2019). Indonesia Peringkat Pertama Global Muslim Travel Index Retrieved 26 November 2020, 2020
Rahmawan, D., hafiar, H., & Jimi, N. M. (2017). Peran Vlogger Sebagai Online Inflluencer dalam Industri Media Digital di Indonesia (Vlogger's Role as Infographic in Digital Media Industry in Indonesia). PROMEDIA, 3(2).
Sakaran, U. (2006). Metode Penelitian Bisnis. Jakarta: Salemba Empat.
Sarashadi, G., & Dewi, A. S. (2018). Pengaruh Penggunaan Vlogger Endorse pada Iklan Dalam Membentuk Niat Beli Konsumen. Jurnal Bisnis & Manajemen 18(1), 41-52.
Sholikhah, N. I. (2018). Pengaruh Travel Motivation Dan Electronic Word Of Mouth Terhadap Niat Berkunjung Pada Pariwisata Syariah Pulau Santen Banyuwangi. Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya, Surabaya.
sinaga, R. E. M., & Kusumawati, A. (2018). Pengaruh Youtube Beauty Vlogger Terhadap Mimat Beli Konsumen Dan Dampaknya Terhadap Keputusan Pembelian Produk (Studi pada Pengguna Kosmetik Maybelline di Indonesia). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 63(1), 187-196.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D (23 ed.). Bandung: Alfabeta.
Supranto, J. (1997). Riset Aplikasinya Dalam Pemasaran (Vol. 6). Jakarta: Rineka Tama.
Article Metrics
Abstract Views : 820 timesPDF Downloaded : 295 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.