Peningkatan Proses Pembelajaran Tematik Terpadu dengan Menggunakan Model Discovery Learning di Kelas V Sekolah Dasar
Abstract
Keywords
References
Abdul, Majid. 2014. Pembelajaran Tematik Terpadu. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Amini, R. 2016. Effect of The Use of Project Based Learning and Motivation for Learning Outcomes for Elementry School. Research Report.
Amini, R., & Helsa, Y. (2018, September). Integrated model In science for elementary school. In Journal of Physics: Conference Series (Vol.1088,No. 1, p. 012057). IOP Publishing.
Desyandri, D., & Vernanda. (2017). Pengembangan Bahan Ajar Tematik Terpadu di Kelas V Sekolah Dasar Menggunakan Identifikasi Masalah. In Seminar Nasional HDPGSDI Wilayah 4 (pp. 163–174).
Desyandri, Muhammadi, Mansurdin, & Fahmi, R. (2019). Development of Integrated Thematic Teaching Material Used Discovery Learning Model in V Grade Elementary School. Jurnal Konseling Dan Pendidiikan, 7(1), 16–22. https://doi.org/https://doi.org/10.29210/129400
Faisal. 2014. Sukses Mengawal Kurikulum 2013 di SD (Teori dan Aplikasi). Yogyakarta:Diandra Creative
Hosnan. 2014. Pendekatan Saintifik Dan Kontekstual Dalam Pembelajaran Abad 21. Bogor: Ghalia Indonesia.
Kemendikbud. 2014. Materi Pelatihan Implementasi Kurikulum 2013 Tahun 2014 SD Kelas I. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kosasih. 2014. Strategi Belajar dan Pembelajaran Implementasi Kurikulum 2013. Bandung: Yrama Widya.
Taufina, dan Muhammadi. 2011. Mozaik Pembelajaran Inovatif. Padang: Sukabina Press.
Taufina dan Mayarnimar. (2017). Validity Analysis of the VARK (Visual, Auditory, Read-write, and Kinesthetic) Model-Based Reading and Writing Instructional Materials for the 1 st Grade Student Of Elementary School. (online) vol 118 (http://www.atlantispress.com/preceedings/icset-17/25/886639), diakses tanggal 22 Juni 2019.
Uno, B Hamzah, dkk. 2012. Menjadi Peneliti PTK yang Profesional. Jakarta: Bumi Aksara
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v8i2.6656