Relationship Between Learning Strategies and Students' Learning Outcomes at Taqwa Pandam TPA
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/spektrumpls.v9i4.114015
Full Text: Language : en
Abstract
References
Ahmadi, A. & J. T. P. (2010). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Pustaka Setia. Aini, W. (2006). Bahan Ajar Konsep Pendidikan Luar Sekolah. Padang: PLS FIP UNP.
Arikunto, S. (2016). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Darmansyah. (2017). Strategi Pembelajaran. Padang: Erka Publishing. Depdiknas. (2003). Pendekatan Kontekstual (Contextual Teaching and Learning). Jakarta: Depdiknas.
Djamarah, S. B. (2010). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta. Hamdani, M. (2018). Penerapan Metode Membaca Alquran Pada TPA Di Kecamatan Amuntai Utara (Studi pada metode Iqra dan metode Tilawati). Al Qalam: Jurnal Ilmiah Keagamaan Dan Kemasyarakatan, 11(24), 89 106. https://doi.org/10.35931/aq.v0i0.12
Hendrayadi. (2015). Metode Riset Kuantitatif. Jakarta: Prenadamedia.
Jalal, F. & D. S. (2001). Reformasi Pendidikan dalam Konteks Otonomi Daerah. Jakarta: Depdiknas.
Majid, A. (2013). Strategi Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Marzuki, S. (2012). Pendidikan Nonformal. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Mulyasa. (2011). Manajemen Pendidikan Karakter. Jakarta: Bumi Aksara.
Mulyasa, E. (2009). Menjadi Guru Profesional: Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Mulyasa, E. (2011b). Manajemen dan Kepemimpinan Kepala Sekolah. Jakarta: Bumi Aksara.
Nasehudin, T. S. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Pustaka Setia. Prasetyo, B. (2010). Metode Penelitian Kuantitatif: Teori dan Aplikasi. Jakarta: Rajawali Press.
Priyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif. Sidoarjo: Zifatama Publishing.
Rukajat, A. (2018). Pendekatan Penelitian Kuantitatif. Sleman: Deepublish Puplisher.
Sanjaya, W. (2016). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Santrock, J. W. (2007). Perkembangan Anak. Jilid 1 Edisi Kesebelas. Jakarta: Erlangga.
Sriyanti, L. (2013). Psikologi Belajar. Yogyakarta: Ombak.
Sudjana. (2010). Metode dan Teknik Pembelajaran Partisipatif. Bandung: Falah Production.
Sudjana, D. (2015). Pendidikan Luar Sekolah: Falsafah, Dasar Teori, Pendukung Azaz. Bandung: Fallah Production.
Sudjana, N. (2016). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Rosdikarya.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kulaitatif, dan R&B. Bandung: Alfabeta.
Suprihatiningrum. (2016). Strategi pembelajaran: teori dan aplikasi. yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Undang-Undang No. 20 tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. (2003). Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional.
Uno, H. B. (2013). Teori Motivasi dan Pengukurannya. Jakarta: Bumi Aksara. Winarsunu, T. (2011). Statistik dalam Penelitian Psikologi dan Penelitian. Malang: UMM Press.
Winataputra, U. (2009). Teori Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Universitas Terbuka.
Yusuf, A. M. (2014). Metode Penelitian; Kuantitatif, Kualitatif, Dan Penelitian Gabungan. Jakarta: Prenademia Group.
Article Metrics
Abstract Views : 312 timesPDF Downloaded : 78 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.