Hubungan antara Kemampuan Berinteraksi Sosial dengan Hasil Belajar
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(3) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2017
DOI : https://doi.org/10.24036/0201212698-0-00
Full Text: Language : en
Abstract
Abstract Social interaction is a relationship that is experienced by every individual, including students. With a good social interaction, students are expected to develop their potential. Growing potential with maximum yielded a satisfactory learning outcomes. Good learning results coupled with a good ability to interact socially too. For that purpose of this study was to examine the relationship between the ability of social interaction with the learning outcomes. This research method is quantitative correlation type.
Keywords
References
Elly dkk. (2006). Ilmu sosial dan budaya dasar. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Fatimah, E. (2006). Psikologi perkembangan. Bandung: CV. Pustaka Setia.Ilyas, A. 2002. Bahan Ajar Pembinaan Anak Berbakat. Padang: BK FIP UNP.
Prayitno. (1999). Dasar-dasar bimbingan dan konseling. Jakarta: Dikjen Dikti. Depdikbud.
Prayitno, E. (2006). Psikologi perkembangan remaja. Padang: Angkasa Raya.
Putra, A. (2010). “Interaksi Sosial Siswa Kelas Standar Nasional di SMA Adabiah Padang“ skripsi tidak diterbitkan. Padang: BK FIP UNP.
Slameto. (2003). Belajar dan faktor-faktor yang mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Sudianto, A. (2007). “Hubungan Antara Kompetensi Sosial dengan Prestasi Akademik pada Mahasiswa Fakultas Psikologi UIN Malang“ skripsi tidak diterbitkan. Malang: Fakultas Psikologi UIN Malang.
Sudjana, N. (2005). Dasar-dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Sinar Baru Algesindo.
Walgito, B. (2003). Psikologi Sosial (Suatu Pengantar). Yogyakarta: Andi Yogyakarta.
Warda, L. (2011). “Perbedaan Persiapan Belajar Antara Siswa yang Memperoleh Hasil Belajar tinggi dengan Siswa yang Memperoleh Hasil Belajar Rendah” skripsi tidak diterbitkan. Padang: BK FIP UNP.
Article Metrics
Abstract Views : 3947 timesPDF Downloaded : 7569 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017