Persepsi Siswa tentang Kompetensi Profesional Guru Bimbingan dan Konseling

Silvia Silvia Rosa(1), Marjohan Marjohan(2), Azrul Said(3),
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(3) Universitas Negeri Padang  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c) 2016 Konselor

DOI : https://doi.org/10.24036/02014312974-0-00

Full Text:    Language : en

Abstract


This research is classified as  descriptive quantitative research. The research sample are 80 students SMPN7 of Padang. The findings this research: students' perceptions about the professional competence of teachers in terms of guidance and counseling master the concepts and practical assessment to understand the student’s conditions, needs, and problems are in either category.

Keywords


Profetional competence

References


Anas Sudijono. (2009). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.

Belferik, Manulang. (2004). Pembelajaran yang mendidik Education Touch. Jakarta: Rineka Cipta.

Dewa Ketut, Sukardi. (2011). Metode Penelitian Pendidikan Kompetensi Dan Praktiknya.Yogyakarta: Bumi Aksara.

Gantina, Komalasari. (2011). Asesmen Teknik Nontes dalam Perspektif BK Komprehensif. Jakarta: Indeks.

Neviyarni. (2009). Pelayanan Bimbingan dan Konseling Berorientasi Khalifah Fil Ard. Bandung: Alfabeta.

Prayitno. (2004). Seri Kegiatan Pendukung Konseling (P1-P6). Padang: Jurusan Bimbingan dan Konseling FIP UNP

Syamsu Yusuf dan Juntika Nurihsan. (2009). Landasan Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Remaja Rosdakarya.

Permendiknas Nomor 35 Tahun 2010. Petunjuk Teknis Pelaksanaan Jabatan Fungsional Guru Dan Angka Kreditnya. Jakarta.

Undang-undang Nomor 20. 2003. Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Mendiknas Republik Indonesia.


Article Metrics

 Abstract Views : 788 times
 PDF Downloaded : 324 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Konselor