Sikap Orangtua dalam Pembelajaran Daring Anak Tunarungu di Masa Pandemi Covid-19
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(3) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2021 Jurnal Penelitian Pendidikan Khusus
DOI : https://doi.org/10.24036/juppekhu1141010.64
Abstract
The aim of the study was to find out the attitudes of perents during the online teaching and learning process for deaf children during the covid-19 pandemic at SLB Negeri Bengkalis and SLB Cendana Duri. Date were collected using a questionnaire given to perents using google form and directly. This study uses data analysis techiniques in the from of percentages with categories that are divided into overall, almost enterely, mostly, partially, almost partially, and a small propotion of parents show attitudes in online learning.
Keywords
References
Adiana, P. P. E., & Ni Luh Karmini. (2012). Pengaruh Pendapatan, Jumlah Anggota Keluarga, Dan Pendidikan Terhadap Pola Konsumsi Rumah Tangga Miskin Di Kecamatan Gianyar. E-Jurnal Ekonomi Pembangunan Universitas Udayana, 1(1), 3948.
Cahyati, N., & Kusumah, R. (2020). Peran Orang Tua Dalam Menerapkan Pembelajaran Di Rumah Saat Pandemi Covid 19. Jurnal Golden Age, 4(01), 46. https://doi.org/10.29408/jga.v4i01.2203
Damri, Ariyona, & Bunga, C. (2019). Meningkatkan Kosakata Benda Melalui Media Pop Up Book Bagi Siswa Tunarungu kelas I di SLB Luak Nan Bungsu Payakumbuh. Jurnal Penelitian Pendidikan Khusus, 7(1), 198202.
Handarini, O. I., & Wulandari, S. S. (2020). Pembelajaran Daring Sebagai Upaya Study From Home (SFH) Selama Pandemi Covid 19. Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 8 Nomor 3(E-ISSN: 23389621). https://doi.org/10.1093/fampra/cmy005
Khalimah, S. N. (2021). Peran orang tua dalam pembelajaran daring di mi darul ulum pedurungan kota semarang tahun pelajaran 2020/2021 skripsi.
Mendikbud. (2020). Pelaksanaan Kebijakan Pendidikan dalam Masa Darurat Penyebaran Covid-19. Mendikbud RI.
Nurfadilah, & Nurhastuti. (2018). Media Pembelajaran Video Komunikasi Total Untuk Meningkatkan Penguasaan Kosakata Anak Tunarungu. Jurnal Penelitian Pendidikan Khusus, 6(1), 230237.
Panaoura, R. (2021). Parental Involvement in Childrens Mathematics Learning Before and During the Period of the COVID-19. Social Education Research, 2(1), 6574. http://ojs.wiserpub.com/index.php/SER/
Sari, D. K., & Maningtyas, R. T. (2020). Parents Involvement in Distance Learning During the Covid-19 Pandemic. 487(Ecpe), 9497. https://doi.org/10.2991/assehr.k.201112.018
Sulfanita, S., & Zulmiyetri. (2018). Pengaruh Model Explicit Instruction dalam Meningkatkan Keterampilan Vokasional Membuat Tempe bagi Anak Tunarungu. Jurnal Penelitian Pendidikan Kebutuhan Khusus, 6, 303307.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Teintang, Y., Sinolungan, J. S. V., & Opod, H. (2015). Sikap Orang Tua Terhadap Pembentukan Kepribadian Anak Pada Keluarga Petani Di Desa Talawaan Bantik Kecamatan Wori Kabupaten Minahasa Utara. Jurnal E-Biomedik, 3(2). https://doi.org/10.35790/ebm.3.2.2015.8127
Widya, & Nurhastuti. (2018). Pembelajaran Discovery Learning Untuk Meningkatkan Keterampilan Membuat Mahar Pernikahan dari Uang Kertas Pada Anak Tunarungu Widya Indah Lestari 1 , Nurhastuti 2. JUPEKhu, 6, 206213.
Zulmiyetri, Nurhastuti, S. (2019). Penulisan Karya Ilmiah. Prenadamedia grup.
Article Metrics
Abstract Views : 365 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Jurnal Penelitian Pendidikan Khusus
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.