Boosting Interest in studying Accounting: Harnessing the Power of Peers and Effective Learning Media
(1) Universitas Nusa Cendana  Indonesia
Corresponding Author
DOI : https://doi.org/10.24036/011283120
Full Text: Language : en
Abstract
Keywords
References
Abdullah, R. (2016). Pembelajaran dalam Perspektif Kreativitas Guru dalam Pemanfaatan Media Pembelajaran. Lantanida Journal, 4(1), 35–49.
Aisyah, S., & Haryudin, A. (2020). Instructional Media Used in Teaching English. PROJECT (Professional Journal of English Education), 3(6), 737–742. https://doi.org/10.22460/project.v3i6.p737-742
Ariesta, freddy widya, Suwarno, & Olifia, R. (2019). Effectiveness of E-Learning Media to Improve Learning Outcomes Natural Science in Primary Schools. Journal of Education Research and Evaluation, 3(2), 88. https://doi.org/10.23887/jere.v3i2.17203
Cahyati, R., & Muchtar, B. (2019). Pengaruh Lingkungan Keluarga, Teman Sebaya, dan Prestasi Belajar Terhadap Minat Melanjutkan Pendidikan ke Perguruan Tinggi Siswa SMK Negeri Bisnis dan Manajemen Kota Padang. Jurnal Ecogen, 2(3), 483–493. https://doi.org/10.24036/jmpe.v2i3.7420
Cavicchiolo, E., Lucidi, F., Diotaiuti, P., Chirico, A., Galli, F., Manganelli, S., D’Amico, M., Albarello, F., Girelli, L., Cozzolino, M., Sibilio, M., Zelli, A., Mallia, L., Germani, S., Palombi, T., Fegatelli, D., Liparoti, M., Mandolesi, L., & Alivernini, F. (2022). Adolescents’ Characteristics and Peer Relationships in Class: A Population Study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(15), 1–19. https://doi.org/10.3390/ijerph19158907
Cerya, E., Syamwil, Marwan, Narmaditya, B. S., Maulidina, Y., Agustian, V., Susanti, R., & Yani, R. (2022). Penggunaan Maure Sipema (Media Augmented Reality – Inovasi Pembelajaran Akuntansi Mahasiswa) dalam Meningkatkan Motivasi dan Prestasi Belajar. Jurnal Inovasi Pendidikan Ekonomi, 12(2), 130–137.
Chang, Y., & Brickman, P. (2018). When group work doesn’t work: Insights from students. CBE Life Sciences Education, 17(3), 1–17. https://doi.org/10.1187/cbe.17-09-0199
Fadjrin, M. A., & Muhsin. (2017). Pengaruh Lokasi Sekolah, Promosi Sekolah, Persepsi dan Teman Sebaya terhadap Minat Siswa Memilih Jurusan. Economic Education Analysis Journal, 6(2), 352–364. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/eeaj
Falah, Y. N., & Sa’adah, N. (2022). Pengaruh Teman Sebaya Terhadap Minat Belajar Siswa Kelas VII MTS Yakti Mangunrejo Kecamatan Tegalrejo Kabupaten Magelang. Slamika (Jurnal Keislaman Dan Ilmu Pendidikan), 4(4), 893–902.
Kurniawan, Y., & Sudrajat, A. (2017). Peran Teman Sebaya Dalam Pembentukan Karakter Siswa MTs (Madrasah Tsanawiyah). The Socia: Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial, 14(2), 1–12.
Magdalena, I., Shodikoh, A. F., & Pebrianti, A. R. (2021). Pentingnya Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa SDN Meruya Selatan 06 Pagi. Jurnal Edukasi Dan Sains, 3(2), 312–325.
Mamase, S., Tupamahu, F., & Sabiku, S. A. (2019). Pemanfaatan Visual Animasi Sebagai Media Interaktif untuk Meningkatkan Minat Belajar. Jurnal Abdimas Gorontalo, 2(2), 88–94.
Mappadang, A., Khusaini, K., Sinaga, M., & Elizabeth, E. (2022). Academic interest determines the academic performance of undergraduate accounting students: Multinomial logit evidence. Cogent Business and Management, 9(1), 1–22. https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2101326
Nasution, S. L., Windari, F., Harahap, S. Z., & Elvina. (2021). Pengaruh Media Pembelajaran Online dalam Pemahaman dan Minat Belajar Mahasiswa pada Bidang Studi Akuntansi di FEB Universitas Labuhanbatu. Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 8(1), 67–75.
Ningsih, P. E. A., & Sari, M. N. (2021). Are Learning Media Effective in English Online Learning?: The Students’ and Teachers’ Perceptions. Tarbawi : Jurnal Ilmu Pendidikan, 17(2), 173–183. https://doi.org/10.32939/tarbawi.v17i2.1012
Nurrita, T. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. Misykat, 03, 171–187.
Oktaiani, D., & Perianto, E. (2022). Pengaruh dukungan teman sebaya terhadap minat belajar siswa. Teraputik (Jurnal Bimbingan Dan Konseling), 6(1), 127–134. https://doi.org/10.26539/teraputik.611093
Pohan, S. A., & Murti, R. C. (2022). Analysis of Factors Affecting Student Interest in Studying in a Pandemic Period in Basic Social Sciences Elementary School Concepts. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 14(4), 4807–4814. https://doi.org/10.35445/alishlah.v14i4.2247
Prasetyo, E., & Hardjono, N. (2020). Efektivitas Penggunaan Media Pembelajaran Permainan Tradisional Congklak Terhadap Minat Belajar Matematika (MTK) Siswa Sekolah Dasar. Judikdas Borneo(Jurnal Pendidikan Dasar Borneo), 1(2), 112–119.
Rahayu, R. A., Maryanti, E., & Awalin, S. (2023). Media Sosial, Media Pembelajaran, dan Internet pada Minat Belajar Mahasiswa Akuntansi di Masa Pandemi. Greenomika, 5(1), 29–38.
Sagala, I. C. (2023). Efektivitas Penggunaan Media Quizizz Terhadap Minat Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Online Akuntansi. Journal on Education, 5(4), 14338–14348.
Sari, P. I. (2020). Pengaruh Tutor Teman Sebaya terhadap Minat Belajar Siswa Kelas XI pada Mata Pelajaran Ekonomi di SMA Negeri 8 Kota Jambi. Jurnal Ilmiah Dikdaya, 10(1), 21–25. https://doi.org/10.33087/dikdaya.v10i1.155
Silalahi, M. V. (2020). Development of E-Modules Based on Exe-Learning on Topics of Reaction Rate Against Student Learning Outcomes Mechanical Engineering. IJECA (International Journal of Education & Curriculum Application), 3(2), 114–120.
Skinner, E. A., & Pitzer, J. R. (2012). Developmental Dynamics of Student Engagement, Coping, and Everyday Resilience. In S. L. Christenson, A. L. Reschly, & C. Wylie (Eds.), Handbook of Research on Student Engagement (pp. 21–44). Springer US. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-2018-7_2
Slameto. (2022). Belajar dan faktor-faktor yang Mempengaruhinya. PT.Rineka Cipta.
Sulthon, M., Pujiastuti, P., & Retnawati, H. (2021). What is the teacher’s challenge on the developing of learning media to increase critical thinking ability and the character? Jurnal Prima Edukasia, 9(1), 55–64. https://doi.org/10.21831/jpe.v9i1.34876
Taufan, A. (2019). Pengaruh Pergaulan Teman Sebaya terhadap Minat Belajar Siswa Kelas X SMK N 3 Sungai Penuh Kecamatan Kumun Debai Kota Sungai Penuh. Jurnal Tunas Pendidikan, 1(2), 58–64.
Tenenbaum, H. R., Winstone, N. E., Leman, P. J., & Avery, R. E. (2020). How effective is peer interaction in facilitating learning? A meta-analysis. Journal of Educational Psychology, 112(7), 1303–1319. https://doi.org/10.1037/edu0000436
Thoharudin, M., Doni, Y., & Sore, A. D. (2020). Pengaruh Kelengkapan Sumber Belajar Terhadap Minat Belajar Siswa SMP Negeri 1 Dedai. Jurnal Inovasi Pendidikan Ekonomi (JIPE), 10(1), 48–55. https://doi.org/10.24036/011080860
Ulfaida, & Pahlevi, T. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Online Terhadap Hasil Belajar Melalui Minat Belajar Siswa Pada Kelas X OTKP di SMKN1 Lamongan. Jurnal Edukasi, 8(2), 25–31.
Uyun, M., Bahriah, Y., & Fitriani. (2022). Interest and learning motivation with student participation. Psikoislamedia : Jurnal Psikologi, 7(2), 119–133. https://doi.org/10.22373/psikoislamedia.v7i2.13794
Wasa, M. E., Sulistyo, S., & Afian, A. (2019). Pengaruh Penggunaan Gadget Dan Lingkungan Teman Sebaya Terhadap Minat Belajar Siswa Kelas VII Pada Mata Pelajaran IPS. Jurnal Riset Pendidikan Ekonomi, 4(2), 1–7. https://doi.org/10.21067/jrpe.v4i2.3907
Yuliani H, K., & Winata, H. (2017). Media Pembelajaran Mempunyai Pengaruh Terhadap Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 2(1), 27–33. https://doi.org/10.17509/jpm.v2i1.14606
Article Metrics
Abstract Views : 119 timesPDF Downloaded : 38 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.