Pengembangan Bahan Ajar Penyajian Data Menggunakan Aplikasi Edmodo Di Kelas IV SD

rizki putra - Mahasiswa Universitas Negeri Padang
rizki putra - Mahasiswa Universitas Negeri Padang
Yetti Ariani - Pembimbing 1, Universitas Negeri Padang
Syamsu Arlis - Pembimbing 2, Universitas Negeri Padang

Abstract


Abstract

 

The purpose of this research is to extend teaching content, data presenter by using edmodo aplication, this research is an extending research with 17 people included as subject and gas been done at SDS Al-Azhar Bukittinggi. This extension research is conduct ini several step which are define, design, develop and disseminate. The total of all validation result is 80 which chategorized as sangat valid. Average percentage of practicality test using quistionnaire teacher's responses ia 89,28% which identified as sangat praktis. In the other hand student responses is 90,73% which identified as sangat praktis. Based on validation and practicallity result stated that teaching content which is being extend  is very valid and practical. As a conclusion, the extended teaching content using edmodo aplication on presentasion of data content on elementary school is identified as very valid and very practical.

 

Key words: extention, teaching content, edmodo aplication.

References


Anti Rismayanti. 2012. Mengenal Lebih Dekat Edmodo Sebagai Media E-Learning Dan Kolaborasi. Diambil pada tanggal 24 Januari 2018 dari http://mengenal_lebih_dekat_edmodo.

Emir Mauludi Husni, dkk. 2016. Kategorisasi Pengguna Internet di Kalangan Pelajar SD dan SMP Menggunakan Metode Twostep Cluster. Makalah disajikan dalam Seminar Nasional Aplikasi Teknologi Imformasi (SNATI), Ypgyakarta 6 Agustus 2016.

Faisal. (2014). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Membaca Berorientasi Strategi Directed Reading Thinking Activity (DRTA) di kelas VI Sekolah Dasar. Tesis Tidak Dipublikasikan. Padang : Universitas Negeri Padang.

Ngalim Purwanto. 2013. Prinsip-Prinsip Dan Teknik Evaluasi Pengajaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Suharsimi, Arikunto. (2009). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.

Nizwardi Jalinus dan Ambiyar. 2016. Media Dan Sumber Pembelajaran. Jakarta: Kencana.

Riduwan dan Sunarto. 2015. Pengantar Statistika Untuk Penelitian: Pendidikan, Sosial, Komunikasi, Ekonomi, Dan Bisnis. Bandung: Alfabeta.

Suharsimi Arikunto. 2009. Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.

Trianto. 2012. Model Pembelajaran Terpadu.Jakarta: Bumi Aksara.

Wina Sanjaya. 2014. Penelitian Pendidikan. Jakarta: Prenada Media Group.

Zamrotul Ainiyah. 2015. Penggunaan Edmodo Sebagai Media Pembelajaran E-Learning Pada Mata Pelajaran Otomatisasi Perkantoran Di SMKN 1 Surabaya. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.




DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v6i2.3618