Peningkatan Kemampuan Membaca Puisi Dengan Menggunakan Media Audio Visual Pada Siswa Kelas III SD Negeri
Abstract
This research is motivated by the teacher is use of media-based technology, and student’s mastery learning standards in science learning. The purpose of this study was to describe the potentiality reading poetry using audio-visual media for students of class III. This research is a classroom action research (CAR). The approach used is a qualitative and quantitative approach. Thus, audio visual media can approach the potentiality reading poetry class III students.
Kata Kunci : kemampuan membaca puisi, media audio visual, sekolah dasar
References
Arief S. Sadiman, dkk. 2004. Media Pendidikan. Jakarta Raja Grafindo Persada
Arsyad Azhar. 2006 . Media Pembelajaran . Jakarta : PT. Raja Grafindo
Depdiknas.1994. Pengajaran Membaca dan Menulis kelas III-VI. Jakarta : Dikti Dikdasmen
Farida Rahim. 2007. Pembelajaran Membaca di Sekolah Dasar. Padang : Bumi Aksara.
Iskandarwassid dan Dadang Sunendar. 2008. Strategi Pembelajaran Bahasa. Bandung : PT Remaja Rosdakarya
Mohammad Jauhar. 2011. Implementasi Paikem dari Behavioristik sampai kontruktifistik. Jakarta : Prestasi pustaka.
Nana Sudjana, Ahmad Rivai. 2010. Media Pengajaran. Bandung : Sinar Baru Algesindo
Rustam Mundilarto. 2004. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta : Depdiknas. Tersedia dalam http://klinikpembelajaran.com/booklet/penelitiantindakan. kls.pdf (diakses tanggal 18 Februari 2011)
Saleh Abbas. 2006. Pembelajaran Bahasa Indonesia yang Efektif di Sekolah Dasar. Jakarta : Depdiknas
Suharsimi Arikunto, Suhardjono, dan Supardi. 2007. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v1i1.298