PENINGKATAN HASIL BELAJAR LUAS JAJARGENJANG DAN SEGITIGA DENGAN PENDEKATAN CONTEXTUAL TEACHING AND LEARNING (CTL) DI KELAS IV SD
Abstract
This study consisted of two cycles were performed with fellow kolaboratf. each cycle consisting of planning, action, observation and reflection, research subjects was fourth graders of SDN 02 V Koto Mukomuko district totaled 16 students. This research data obtained through observation, testing and documentation problems.Results of data analysis showed extensive learning bhwa parallelogram and a triangle with CTL approach can improve student learning outcomes..
Kata Kunci: hasil belajar siswa; matematika; dan pendekatan contextual teaching and learning.
References
Nurhadi dkk.2004.Pembelajaran Kontekstual dan Penerapannya dalam
KBK.Malang.Universitas Negeri Malang
Hamalik Oemar.Proses Belajar Mengajar.Jakarta.Bumi Aksara
Suryosubroto.2002.Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Rineka Cipta
Sri, Subarinah.2006.Inovasi Pembelajaran Matematika Sekolah Dasar. Jakarta: Depdiknas
Tukiran Taniredja dkk.2011.Model-model pembelajaran Inovatif.Bandung:Alfa Beta
Riyanto Yatim.2009.Paradigma Baru Pembelajaran Sebagai Referensi Bagi Pendidikan Dalam Implementasi Pembelajaran yang efektif dan Berkualitas.Jakarta: Kencana Frenada Media Group
Yoni.2007.Ensiklopedia Matematika Bangun Datar dan Bangun Ruang.Sinergi Pustaka Indonesia
Yuniarto.2010.Ensiklopedia Matematika Bangun Datar dan Bangun Ruang.Sinergi:Pustaka Indonesia
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v1i1.217