THE RESULTS OF NEED ANALYSIS MODEL OF CONTENT COMPLEXITY AND COGNITIVE PROCESS LEVEL ON DYNAMIC FLUID CONCEPTS FOR HIGH SCHOOL PHYSICS LESSON
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Irawati, I. 2012. Metode analogi dan analogi penghubung (bridging analogy) dalampembelajaran fisika. Jurnal pendidikan.
Putra, Amali, 2015. Pencapaian Kompetensi Siswa Dalam Pelajaran Fisika Ditinjau Dari Kompleksitas Konten Dan Tingkatan Proses Kognitif Pada SMA Negeri Di Kota Padang :Eksakta Vol. 1 Tahun XVI Februari 2015. Padang : FMIPA UNP.
Anderson, L.W., dan Krathwohl, D.R. 2001. A Taxonomy For Learning, Teaching, And Assesing; A Revision Of Bloom's Taxonomy Of Education Objectives. New York: Addison Wesley.
Kemendikbud. 2017. Model Pengembangan RPP. Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menegah Atas Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah.
Gary.R,Morrison,StevenM,Ross,JerroldEKemp. 2001. DesigningEffectiveInstruction,Seventh EditionJohnWileyandSons. USA: w i l e y.
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian & Pengembangan (Research and Development/ R&D). Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2017. Metode Penelitian & Pengembangan (Research and Development/ R&D). Bandung: Alfabeta.
Plomp, Tj. 1997. Educational Design: Introduction. From Tjeerd Plomp (eds). Educational & Training System Design: Introduction. Design of Education and Training (in Dutch).Utrecht (the Netherlands): Lemma. Netherland.Faculty of Educational Science and Technology, University of Twente.
Riduwan. 2015. Skala Pengukuran Variabel-Variabel Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Hartini, Sri. 2015. Pengembangan Indikator Dalam Upaya Mencapai Kompetensi Dasar Bahasa Indonesia di Sekolah Menengah Atas Kabupaten Karanganyar Jawa Tengah. Karanganyar : Disdikpora Kabupaten karanganyar.
Depdiknas. 2003. UU No. 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas.
Putra, Amali. 2017. Buku Ajar Perencanaan Pembelajaran Fisika. Padang: Sukabina Press.
Trianto. 2010. Model Pembelajaran Terpadu. Jakarta: Bumi Aksara.
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/12126171074