Design and Validity of Physics Teaching Materials Based on Cognitive Conflict Integrated Virtual Laboratory in Atomic Nucleus
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Herdiansyah, I., Zainuddin, & Mastuang. 2018. Penerapan model generative dalam pembelajaran fisika untuk mengatasi hasil belajar dan miskonsepsi siswa. Berkala Ilmiah Pendidikan Fisika 6(3), 336-344.
Mufit, F., Festiyed, A, Fauzan, & L, Lufri. 2019. The Application of Real Experiments Video Analysis in the CCBL Model to Remediate the Misconseption about Motion’s Concept. Journal of Physics: Conference Series 1317 012156.
Oidov, Lkhagva. 2012. Virtual Laboratory For Physics Teaching. International Converence Management And Education Innovation. Vol. 37. Press Singapore
Hanum, S.A., F, Mufit, & Asrizal. 2019. Pengembangan bahan ajar berbasis konflik kognitif terintegrasi literasi baru pada materi fluida untuk siswa kelas XI SMA. Pillar of physics education. Vol. 12. No 4,793-800.
Swandi, Ahmat. 2014. Pengembangan Media Pembelajaran Laboratorium Virtual Untuk Mengatasai Miskonsepsi Pada Materi Fisika Inti Di SMAN 1 Binamu, Jeneponto. Jurnal Fisika Indonesia. No: 52, Vol XVIII.
Suparno, Paul.2013. Miskonsepsi Dan Perubahan Konsep Dalam Pendidikan Fisika. Jakarta: Grasindo.
Fitriyah, Lutfiyanti. 2017. Diagnosis Miskonsepsi Pada Materi Kalor Dengan Menggunakan Three-Tier Dan Open-Ended Test Items. Berkala Ilmiah Pendidikan Fisika Vol. 5 No. 2.
Rahim, R., Norah, N., & Norasykin, Z. 2015. Metanalisis on Element of Cognitive Conflict Strategies with a Focus on Multimedia Learning Material Development. International Education Studies. Vol. 8, No 13. Hlm. 73-78.
Mufit, F & A, Fauzan. 2019. Model Pembelajaran Berbasis Konflik Kognitif (PbKK) untuk MeningkatkanPemahaman Konsep dan Meremediasi Miskonsepsi. Malang : CV IRDH
Mufit, F., Festiyed, A, Fauzan, & L, Lufri. 2018. Impact of Learning Model Based on Cognitive Conflict toward Student’s Conceptual Understanding. IOP Cont. Sci. Eng. 335 012072.
Plomp, Tjeerd. 2013. “Educational Design Research: An Introduction”. Dalam T. Plomp & N. Nieveen (Ed). Educational Design Research, Part A: An Introduction (hal: 10-51) SLO. Netherlands Institute for Curricullum Development.
Hendriyadi. 2014. Content Validity (Validitas Isi). Teorionline Personal Paper, No. 01/Juni2014
Aiken, L.R. 1985. Three Coefficients For Analyzing The Reliability And Validity Of Ratings. Educational And Psychological Measurement. 45, 131-142.
Sihole, Marlon. 2015. Penerapan Model Pembelajaran Kontruktivisme Untuk Meningkatkan Kemampuan Mengidentifikasi Karakteristik Inti Atom Dan Radioaktivitas Pada Pelajaran Fisika Inti Di Kelas XII IPA 3 SMA Negeri 12 Medan T.A 2013/2014. Jurnal Inpafi, Vol. 3, No. 2
Mufit, F, Asrizal, S.A Hanum & A, Fadhillah. 2020. Preliminary Research In The Development Of Physics Teaching Materials That Integrate New Literacy And Disaster Literacy. J. Phys.: Conf. Ser. 1481 012041
Fadhillah, A, F, Mufit & Asrizal. 2020. Analisis Validitas dan Praktikalitas Lembar Kerja Siswa Berbasis Konflik Kognitif pada Materi Gerak Lurus dan Gerak Parabola. Pillar Of Physics Education. Vol. 13. No 1, 2020,57-64
Sari, I.N., Dwi, W.S., & Nurmia, J. 2018. Deskripsi Kesalahan Siswa Dalam Menyelesaikan Soal-Soal Pada Materi Fluida Dinamis Ditinjau Berdasarkan Kemampuan Kognitif. Berkala Ilmiah Pendidikan Fisika Vol. 6 No. 1.
Mufit,F.,Asrizal, & Reni, P. 2020. Meta-Analysis of the Effect of Cognitive Conflict on Physics Learning. JPPPF Vol. 6 Issue 2, 267
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/10354171074