Perbedaan Prestasi Akademik ditinjau dari Coping Stress dan Jenis Kelamin pada Pers Mahasiswa
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2017 Jurnal RAP
DOI : https://doi.org/10.24036/rapun.v6i2.6617
Full Text: Language : id
Abstract
Abstract: Differences in academic achievement reviewed of coping and sex on the student press. The purpose of this study to determine the differences in academic achievement reviewed of coping and sex on the student press. Subjekct of this study amounted to 121 people, consisting of 35 members are male-student press and 86 members are female-student press. Colected data by using a scale adaptations of Lazarus design and its processed by using a two-way factorial anova. The results showed that there were not differences in academic achievement based on the interaction of coping and sex, there are differences in terms of academic achievement of sex with a value p=0.027 (p < 0.05 ).
Keywords: Academic achievement, coping, sex, student press.
Abstrak: Perbedaan Prestasi akademik ditinjau dari coping dan jenis kelamin pada Pers Mahasiswa. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui perbedaan prestasi akademik ditinjau dari coping dan jenis kelamin pada pers mahasiswa. Subjek penelitian ini berjumlah 121 orang, terdiri dari 35 anggota pers mahasiswa berjenis kelamin laki-laki dan 86 anggota pers mahasiswa berjenis kelamin perempuan. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan skala adaptasi coping yang dibuat oleh Lazarus dan diolah dengan menggunakan teknik anava faktorial 2 jalur. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tidak terdapat perbedaan prestasi akademik berdasarkan interaksi coping dan jenis kelamin tetapi terdapat perbedaan prestasi akademik ditinjau dari jenis kelamin dengan nilai p = 0.027 (p < 0.05 ).
Kata kunci: Prestasi akademik, coping, jenis kelamin, pers mahasiswa.
Keywords
Article Metrics
Abstract Views : 1428 timesPDF Downloaded : 524 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Jurnal RAP