Perbedaan Tingkat Stress Remaja Pecandu Game Online Ditinjau dari Jenis Game yang Dimainkan
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2018 Jurnal RAP (Riset Aktual Psikologi Universitas Negeri Padang)
DOI : https://doi.org/10.24036/rapun.v7i2.102643
Abstract
Abstract: Differences adolescent stress level game online addict evaluated with genre
game. This study aims to determine whether there are differences in the level of stress teens
online game addicts in terms of the type of game being played. This research is a
comparative descriptive. Samples were taken by insidental sampling with 60 research
subjects. The results showed that there was no significant difference between the types of
games that are played by teenage stress levels. Evident from the results of hypothesis test
obtained value of 1,068 f and p = 0.350 (p > 0.05 ). In this study show stress level
adolescent game online addict at medium and low.
Keywords: Stress level, genre of online game, game addiction.
Abstrak: Perbedaan tingkat stress remaja pecandu game online ditinjau dari jenis
game yang dimainkan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat
perbedaan tingkat stress remaja pecandu game online ditinjau dari jenis game yang
dimainkan. Jenis penelitian ini adalah komparatif deskriptif. Sampel penelitian diambil
dengan cara insidental sampling dengan subjek penelitian 60 orang. Hasil penelitian
menunjukkan bahwa tidak terdapat perbedaan signifikan antara jenis game yang dimainkan
dengan tingkatan stress remaja. Terbukti dari hasil uji hipotesis didapatkan nilai f sebesar
1.068 dan p = 0,350 (p>0,05). Penelitian ini menunjukkan bahwa tingkat stress remaja
pecandu game online tergolong sedang dan rendah.
Kata Kunci: Tingkat stress, jenis game online, kecanduan game.
Keywords
Article Metrics
Abstract Views : 513 timesRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Jurnal RAP (Riset Aktual Psikologi Universitas Negeri Padang)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.