THE USE OF JEOPARDY GAME TO TEACH VOCABULARY TO YOUNG LEARNER

Nazhifah Mesa Putri(1), Fitrawati Fitrawati(2),
(1) English Department FBS Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Fitrawati  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c) 2018 Journal of English Language Teaching

DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v7i2.9734

Full Text:    Language : en

Abstract


Makalah ini bertujuan untuk menjelaskan bagaimana cara pengajaran vocabulary kepada siswa Sekolah Dasar (young learner) dengan menggunakan Jeopardy Game. Jeopardy game adalah game yang bisa dimainkan didalam kelas secara berkelompok. Guru akan membagi siswa menjadi beberapa kelompok. Dalam permainan Jeopardy game, siswa akan diberikan pertanyaan berdasarkan jenis vocabulary yang mereka pilih. Siswa tidak dibenarkan menggunakan kamus untuk menemukan jawaban dari masing-masing pertanyaan. Siswa hanya boleh berdiskusi dengan anggota kelompok tentang vocabulary yang diberikan guru. Kelompok yang mendapatkan nilai tertinggi adalah pemenang dan akan diberi hadiah oleh guru. Selain menyenangkan, jeopardy game juga dapat meningkatkan perkembangan kognitif dan kemampuan memori siswa. Dan juga memberikan motivasi siswa untuk bersaing mendapatkan nilai taerbaik


Keywords


Kata Kunci: Vocabulary, Jeopardy Game, Young Learner

References


Allen, Virginia.F (1983) Technique in Teaching Vocabulary. Oxford: Oxford University Press.

Brumfit, C. M. (1995). Teaching English to Young Learners: From Practice to Principle. London: Longman.

Friedman. Harry. (2011) Classroom Jeopardy: Teacher’s Guide. USA: Jeopardy Production. 2011

Oktavia, Novi and Fitrawati (2012) Using Don’t Stop the Music Game To Improve Students’ Vocabulary Mastery For Junior High School. Journal of English Language Teaching, Vol. 1 No. 1, September 2012, Serie C.

Suri, Mutya. And Isyam, Amri (2013) Teaching Vocabulary to Elementary School Students Through Colouring Pictures Activity. Journal of English Language Teaching, Vol. 1 No. 2, Maret 2013, Serie F

Wahyuni, Desri and Syafei, AFR (2016) The Use of Action Bingo Game In Teaching Vocabulary to Elementary School Students. JELT Vol 5 No 1 Serie C September 2016

Wright, Andrew tall. (2006) Game for Language Learning. New York: Cambridge University Press.


Article Metrics

 Abstract Views : 1120 times
 PDF Downloaded : 239 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Journal of English Language Teaching

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.