THE USE OF JEOPARDY GAME TO TEACH VOCABULARY TO YOUNG LEARNER
(1) English Department FBS Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Fitrawati  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2018 Journal of English Language Teaching
DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v7i2.9734
Full Text: Language : en
Abstract
Makalah ini bertujuan untuk menjelaskan bagaimana cara pengajaran vocabulary kepada siswa Sekolah Dasar (young learner) dengan menggunakan Jeopardy Game. Jeopardy game adalah game yang bisa dimainkan didalam kelas secara berkelompok. Guru akan membagi siswa menjadi beberapa kelompok. Dalam permainan Jeopardy game, siswa akan diberikan pertanyaan berdasarkan jenis vocabulary yang mereka pilih. Siswa tidak dibenarkan menggunakan kamus untuk menemukan jawaban dari masing-masing pertanyaan. Siswa hanya boleh berdiskusi dengan anggota kelompok tentang vocabulary yang diberikan guru. Kelompok yang mendapatkan nilai tertinggi adalah pemenang dan akan diberi hadiah oleh guru. Selain menyenangkan, jeopardy game juga dapat meningkatkan perkembangan kognitif dan kemampuan memori siswa. Dan juga memberikan motivasi siswa untuk bersaing mendapatkan nilai taerbaik
Keywords
References
Allen, Virginia.F (1983) Technique in Teaching Vocabulary. Oxford: Oxford University Press.
Brumfit, C. M. (1995). Teaching English to Young Learners: From Practice to Principle. London: Longman.
Friedman. Harry. (2011) Classroom Jeopardy: Teacher’s Guide. USA: Jeopardy Production. 2011
Oktavia, Novi and Fitrawati (2012) Using Don’t Stop the Music Game To Improve Students’ Vocabulary Mastery For Junior High School. Journal of English Language Teaching, Vol. 1 No. 1, September 2012, Serie C.
Suri, Mutya. And Isyam, Amri (2013) Teaching Vocabulary to Elementary School Students Through Colouring Pictures Activity. Journal of English Language Teaching, Vol. 1 No. 2, Maret 2013, Serie F
Wahyuni, Desri and Syafei, AFR (2016) The Use of Action Bingo Game In Teaching Vocabulary to Elementary School Students. JELT Vol 5 No 1 Serie C September 2016
Wright, Andrew tall. (2006) Game for Language Learning. New York: Cambridge University Press.
Article Metrics
Abstract Views : 1120 timesPDF Downloaded : 239 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Journal of English Language Teaching
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.