TEACHING SPEAKING BY USING SPONTANEOUS SPEAKING STRATEGY TO IMPROVE SENIOR HIGH SCHOOL STUDENT IN SPEAKING

Effip Prananda(1), Don Narius(2),
(1) English Department Faculty of Languages and Arts State University of Padang  Indonesia
(2) English Department Faculty of Languages and Arts State University of Padang  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c) 2017 Journal of English Language Teaching

DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v5i1.7340

Full Text:    Language : en

Abstract


Makalah ini menjelaskan tentang penggunaan strategi Spontaneous Speaking dalam pengajaran berbicara. Adapun tujuan dari penulisan makalah ini adalah untuk menjelaskan penggunaan aktivitas-aktivitas Spontaneous Speaking berupa Target Talk, Spending the Words, Say Something Else, dan Pictures talk  dalam meningkatkan kemampuan speaking siswa Sekolah Menengah Atas (SMA) dalam pengajaran berbicara. Hal ini dilatar belakangi oleh masalah yang sering di hadapi oleh siswa ketika berbicara, yaitu rasa malu dan takut.Hal ini membuat mereka tidak bersemangat untuk berbicara dan keterbatasan waktu dalam pengajaran bahasa Inggris.Untuk mengatasi masalah ini seorang guru harus mencari dan menggunakan strategi yang cocok dalam mengajar berbicara. Salah satu strategi yang dapat diterapkan adalah dengan menggunakan aktivitas dari Spontaneous Speaking Strategy.


Keywords


pengajaran berbicara, pengajaran Spontaneous Speaking Strategy di SMA, Target Talk, Spending the Words, Say Something Else, Pictures talk.

References


Brown, H. Douglas. (2003). Language Assessment: Pinciples and Classroom Practices.London : Longman.com

Harmer, J. (2007). The Practice of English language teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.

Harmer, Jeremy. (2001). The Practice of English language Teaching. Longman: Pearson Education.

Nunan, David. (1989). Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge : Cambridge University Press.

Pawlak, Miroslaw. (2015). Issue in Teaching, Learning and Teasting Speaking in a Second Language. New York : Springer.

Richards, Jack C and Renandya Willy A. (2002). Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. Cambridge: Cambridge University Press.

Susanti, E & Zul, A. 2013. Speaking Board Game to Teach Speaking of Descriptive Text. Journal of English Language Teaching, 1 (2) Serie F


Article Metrics

 Abstract Views : 511 times
 PDF Downloaded : 100 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 Journal of English Language Teaching

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.