TEACHING SPEAKING BY USING SPONTANEOUS SPEAKING STRATEGY TO IMPROVE SENIOR HIGH SCHOOL STUDENT IN SPEAKING
(1) English Department Faculty of Languages and Arts State University of Padang  Indonesia
(2) English Department Faculty of Languages and Arts State University of Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2017 Journal of English Language Teaching
DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v5i1.7340
Full Text: Language : en
Abstract
Makalah ini menjelaskan tentang penggunaan strategi Spontaneous Speaking dalam pengajaran berbicara. Adapun tujuan dari penulisan makalah ini adalah untuk menjelaskan penggunaan aktivitas-aktivitas Spontaneous Speaking berupa Target Talk, Spending the Words, Say Something Else, dan Pictures talk dalam meningkatkan kemampuan speaking siswa Sekolah Menengah Atas (SMA) dalam pengajaran berbicara. Hal ini dilatar belakangi oleh masalah yang sering di hadapi oleh siswa ketika berbicara, yaitu rasa malu dan takut.Hal ini membuat mereka tidak bersemangat untuk berbicara dan keterbatasan waktu dalam pengajaran bahasa Inggris.Untuk mengatasi masalah ini seorang guru harus mencari dan menggunakan strategi yang cocok dalam mengajar berbicara. Salah satu strategi yang dapat diterapkan adalah dengan menggunakan aktivitas dari Spontaneous Speaking Strategy.
Keywords
References
Brown, H. Douglas. (2003). Language Assessment: Pinciples and Classroom Practices.London : Longman.com
Harmer, J. (2007). The Practice of English language teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Harmer, Jeremy. (2001). The Practice of English language Teaching. Longman: Pearson Education.
Nunan, David. (1989). Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge : Cambridge University Press.
Pawlak, Miroslaw. (2015). Issue in Teaching, Learning and Teasting Speaking in a Second Language. New York : Springer.
Richards, Jack C and Renandya Willy A. (2002). Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
Susanti, E & Zul, A. 2013. Speaking Board Game to Teach Speaking of Descriptive Text. Journal of English Language Teaching, 1 (2) Serie F
Article Metrics
Abstract Views : 544 timesPDF Downloaded : 108 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Journal of English Language Teaching
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.