Pelatihan Pengembangan Konten, Proses, dan Produk Pembelajaran Berdiferensiasi untuk Guru MGMP Bahasa Inggris SMP/MTs Kota Padang Panjang
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(3) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(4) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(5) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2024 ABDI HUMANIORA: Jurnal Pengabdian Masyarakat Bidang Humaniora
DOI : https://doi.org/10.24036/abdihumaniora.v5i2.126232
Full Text: Language : en, id
Abstract
Keywords
References
Donnelly, R., & Patrinos, H. A. (2021). Learning loss during COVID-19: An early systematic review. Prospects, 1-9.
Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences, 118(17), e2022376118.
Evitasari, A. D., & Utaminingtyas, S. (2021). Pendampingan Penyusunan RPP “Satu Halaman” Bagi Guru Sekolah Dasar. Intan Cendekia (Jurnal Pengabdian Masyarakat).
Faiz, A., Pratama, A., & Kurniawaty, I. (2022). Pembelajaran Berdiferensiasi dalam Program Guru Penggerak pada Modul 2.1. Jurnal Basicedu, 6(2), 2846-2853.
Gustiningsi, T., Putri, R. I. I., Zulkardi, Z., Inderawati, R., Kurniadi, E., Herlina, R., Rahayu, C., Lisnani, L., Malalina, M., Rawani, D., Sari, A., & Septimiranti, D. (2022). Pelatihan Pendesainan Perangkat Pembelajaran yang Melibatkan Literasi Matematika untuk Guru Sekolah Menengah. Jumat Pendidikan: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3(2), 64–69. https://doi.org/10.32764/abdimaspen.v3i2.2 493
Kemendikbud.go.id. (2023). Tentang kurikulum merdeka https://kurikulum.kemdikbud.go.id/kurikulum-merdeka/#alur
Lisnani, L., Indra Putri, R. I., Zulkardi, Z., Kurniadi, E., Rawani, D., Gustiningsih, T., Malalina, M., Herlina, R., Rahayu, C., Sari, A., Septimiranti, D., & Inderawati, R. (2022). Pendampingan Pembuatan Aktivitas Pembelajaran Berkonteks Budaya Materi Geometri Di Kota Pagaralam. Jurnal Terapan Abdimas, 7(2), 143. https://doi.org/10.25273/jta.v7i2.11366
Marlina, M. (2020). Strategi Pembelajaran Berdiferensiasi di Sekolah Inklusif.
Prihatien, Y., Amin, M. S., & Hadi, Y. A. (2023). Analisis Kesulitan Guru Dalam Implementasi Kurikulum Merdeka di SD Negeri 02 Janapria. Journal on Education, 6(1), 9232-9244.
Putri, R. I. I., Zulkardi, Z., Inderawati, R., Kurniadi, E., Lisnani, L., Rawani, D., Gustianingsih, T., Malalina, Herlina, R, Rahayu, C., Sari, A. & Septimiranti, D. (2023). Pelatihan Guru Profesional” Merdeka Belajar” Melalui Collaborative Learning Bagi Guru Sekolah Menengah di Kota Pagaralam. Jurnal Terapan Abdimas, 8(1), 33-40.
Susanti, D. S. D., Septiana, V. W., & Ekawati, R. (2021). PKM pada Guru SD Muhammadiyah Kota Padang tentang RPP dan Model Pembelajaran Selama Pandemi Covid19. Menara Pengabdian, 1(1), 19–26. http://jurnal.umsb.ac.id/index.php/menarape ngabdian/article/view/2663
Tomlinson, C. A. (1999). Mapping a route toward differentiated instruction. Educational leadership, 57, 12-17.
Tomlinson, C. A., & Moon, T. (2014). Assessment in a differentiated classroom. Proven programs in education: Classroom management and assessment, 1-5.
Tomlinson, C. A. (2000). Differentiation of instruction in the elementary grades. (ERIC Document Reproduction Service No. ED443572)
Article Metrics
Abstract Views : 100 timesPDF Downloaded : 29 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 ABDI HUMANIORA: Jurnal Pengabdian Masyarakat Bidang Humaniora
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.