HUBUNGAN BRAND IMAGE DENGAN KEPUTUSAN PEMBELIAN ROKOK SAMPOERNA A MILD PADA MAHASISWA PSIKOLOGI UNP

Muhamad Taufik - Universitas Negeri Padang
Suci Nio - Universitas Negeri Padang

Abstract


Relationship between brand image and buying decision Sampoerna A Mild. This study aims to determine the brand image relationship with the purchase decision of Sampoerna A Mild. The type of research used is quantitative correlation research. The population in this study were male students who smoked in the UNP Psychology Department with a total sample of 30 people determined using purposive sampling technique. Data collection uses a scale of brand image and purchasing decisions. Data is processed using product moment correlation statistical techniques. The results showed that rxy: 0,632 and p = 0,000 (p <0,000) which means there is a significant positive relationship between brand image and the decision to purchase Sampoerna A Mild for UNP Psychology students. 

Hubungan brand image dengan keputusan pembelian rokok Sampoerna A Mild. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan brand image dengan keputusan pembelian Sampoerna A Mild. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian korelasi kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah mahasiswa laki-laki yang merokok di Jurusan Psikologi UNP dengan jumlah sampel sebanyak 30 orang yang ditentukan dengan menggunakan teknik purposive sampling. Pengumpulan data menggunakan skala brand image dan keputusan pembelian. Data diolah dengan menggunakan teknik statistik korelasi product moment. Hasil penelitian menunjukkan bahwa rxy: 0,632 dan p=0,000 (p<0,000) yang berarti terdapat hubungan positif yang signifikan antara brand image dengan keputusan pembelian Sampoerna A Mild pada mahasiswa Psikologi UNP. 


Keywords


Brand image; purchasing decision; Sampoerna A Mild

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2019i4.7217