HUBUNGAN KEPERCAYAAN DIRI DENGAN MINAT MEMBELI MAKE UP PADA MAHASISWI BEKERJA

Deeva Suty - Universitas Negeri Padang
Suci Nio - Universitas Negeri Padang

Abstract


The study aims to see the relationship between self-confidence and interest in buying Maybelline brand make up products for female students who work. This research uses quantitative methods and the research design used is quantitative correlational. The study population was students who were active in college and also worked. The research sample amounted to 100 people, with Purposive Sampling techniques. This study uses a scale of confidence and buying interest which consists of aspects according to Lauster and Ferdinand. The data analysis technique used is product moment correlation from Karl Pearson. The results of this study found a correlation coefficient (r) of -0.204 and p = 0.042 (p <0.05) which showed a significant negative relationship between selfconfidence and interest in buying makeup products for female students who worked. 

Penelitian bertujuan untuk melihat hubungan antara kepercayaan diri dengan minat membeli produk make up merek Maybelline pada mahasiswi yang bekerja. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dan desain penelitian yang digunakan adalah kuantitatif korelasional. Populasi penelitian adalah mahasiswi yang aktif kuliah dan juga bekerja. Sampel penelitian berjumlah 100 orang, dengan teknik Purposive Sampling. Penelitian ini menggunakan skala kepercayaan diri dan minat membeli yang terdiri dari aspek menurut Lauster dan Ferdinand. Teknik analisis data yang digunakan adalah korelasi product moment dari Karl Pearson. Hasil dari penelitian ini menemukan koefisien korelasi (r) sebesar -0,204 dan p = 0,042 (p < 0,05) yang menunjukan hubungan negatif yang signifikan antara kepercayaan diri dengan minat membeli produk make up pada mahasiswi yang bekerja.


Keywords


Self -confidence; interest buying; working students

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2019i3.6577