PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN IPA DENGAN MENGGUNAKAN METODE EKSPERIMEN

Riri Mainarti -

Abstract


Theproblems facedarelearning sciencein primary schoolsis still notpresentinreal-world situations.Thisstudyusequalitative and quantitative approaches. Seen from the resultsobtained bythe studentin thelearningof eachcycle, for the first cycle, the results of cognitiveaffectiveaspectsisgood, and for the second cyclesthat 3 aspects is very good. So the conducion is the experiment succd.

 

Kata kunci : hasil belajar, IPA, metode eksperimen

References


Amalia, Sapriati. 2008. Pembelajaran IPA di SD. Jakarta: Universitas Terbuka.

Depdiknas. 2006. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Jenjang Pendidikan Dasar. Jakarta: Depdiknas.

E. Mulyasa. 2007. Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Karya.




DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v1i1.509