PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA PADA PEMBELAJARAN PENDIDIKAN KEWARGANEGARAAN (PKn) DENGAN MENGGUNAKAN PENDEKATAN KONSTRUKTIVIS DI KELAS IV SD

Revi Afriani -

Abstract


This research of background by study of PKN during the time still teacher centre on. Resulting result learn which is wanted not yet been reached. Target of research depict the make-up of result learn student at study of PKN by using approach of konstruktivis. Assessment data in the form of information about data and process result of obtained action from result of perception. Source of data is process study of PKN in class of IV SDN 10 Hilalang semester of I school year 2012 / 2013. Result of research of show planning, result and execution learn natural student of improvement.

Kata Kunci: hasil belajar siswa; pendidikan kewarganegaraan (PKn); dan pendekatan konstruktivis.

References


BSNP. 2006. Panduan Penyusunan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta: BSNP

Depdiknas. 2006. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Jakarta: Depdiknas.

Kunandar. 2008. Guru Profissional Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) dan Sukses dalam Sertifikasi Guru. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Mukhtar dan Yamin Martinis . 2007. 10 Kiat Sukses Mengajar di Kelas. Jakarta: PT Nimas Multima.

Nanag Martono. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Nurhadi dan Agus Gerrad Senduk. 2003. Pembelajaran Konstekstual dan Penerapannya dalam KBM. Malang: UM PRESS.

Wardani. 2007. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Negeri Padang.

Sanjaya Wina 2007. Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Presada Media Group.




DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v1i1.281