PENINGKATAN HASIL BELAJAR SOAL CERITA LUAS JAJARGENJANG DAN SEGITIGA DENGAN LANGKAH POLYA DI SD

Syalmani Syalmani -

Abstract


The results in SDN 09 Air Pacah, learning about the story and the vast parallelogram triangle using lecture. The aim is to describe the learning steps Polya. Kind is the PTK. The subject of students and teachers. Data use test. The results for the RPP cycle I and II, 84 and 89. Teacher activity cycles I and II 85. and 91. Student activity cycles I and II 81 and 87. Learning outcomes cycles I and II 75 dan 82. Research can improve student learning outcomes.

Kata Kunci: hasil belajar; soal cerita luas jajargenjang dan segitiga; langkah polya

References


Arikunto, Suharsimi. 2008. Prosesdur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka cipta

. 2012. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Rineka cipta

Depdiknas. 2006. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Jenjang Pendidikan Dasar. Jakarta: Dirjen Pendidikan Dasar.

Hudoyo, Herman dan Akbar Sutawijaja. 2000. Matematika. Bandung: Depdikbud Dirjen Pendidikan Tinggi Bagian Proyek Pengembangan PGSD

Indrayanto. 2010. Penelitian Kuantitatif. http://blog.unila.ac.id/young/me

Diakses tanggal 2 April 2012

Setyo, Budhi. 2006. Meningkatkan kemampuan menyelesaikan soal cerita pokok bahasan pengukuran metode problem solving. http//www.com.online./?/ diakses Diakses tanggal 22 September 2012




DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v1i1.263