PENINGKATAN HASIL BELAJAR PENJUMLAHAN PECAHAN BERPENYEBUT BERBEDA DENGAN PENDEKATAN KONSTRUKTIVISME DI SEKOLAH DASAR
Abstract
This research backed by the learning still teacher center. Purpose of the research are described the planning implementation and learn outcomes in the summination of different denominator fraction learning with used constructivism approach. Subject in the research is teacher and student in forthgrade at SDN 03 Bandar Buat. The research was conducted use qualitative and quantitative approaches. The results showed increased of student learning outcomes from 74 increase to 80, with excellent qualifications.
Kata Kunci : hasil belajar; penjumlahan pecahan; berpenyebut berbeda; konstruktivisme
References
Depdiknas. 2006. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Jakarta: Depdiknas.
Sutardi Didi dan Encep Sudirjo.2007.Pembaharuan dalam PBM di SD,Bandung:UPI
PRESS
Kunandar. 2009. Guru Profesional Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) dan Sukses dalam Sertifikasi Guru. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Purwanto Ngalim.2006. Prinsip-prinsip dan Teknik Evaluasi Pengajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Nurhadi dan Agus Gerrad Senduk. 2003. Pembelajaran Kontekstual (Contextual Teaching and Learning/CTL) dan Penerapannya dalam KBK. UM PRESS
Arikunto, Suharsimi,dkk.2010.Penelitian Tindakan Kelas.Jakarta: Bumi Aksara
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/e-jipsd.v1i1.216