PENGARUH MEDIA PREZI TERHADAP PENAMBAHAN KOSAKATA ANAK

Nora Elina(1),
(1)   Indonesia

Corresponding Author


DOI : https://doi.org/10.24036/4698

Abstract


AbstrakPenelitian ini berawal dari kenyataan di Taman Kanak-kanak Negeri 01Sungai Lansek Sijunjung, bahwa dalam penambahan kosakata pada anakmasih minimnya guru dalam menggunakan media yang tepat. Penelitian inibertujuan untuk mengetahui Pengaruh Media Prezi terhadap PenambahanKosakata Anak di TK tersebut. Jenis penelitian yang digunakan adalahmetode kuantitatif dengan jenis quasy experimental. Berdasarkan perhitungant-test diperoleh bahwa t hitung lebih besar dari t tabel menunjukkan bahwaterdapat pengaruh yang signifikan terhadap penambahan kosakata.Kata kunci: Eksperimen; Prezi; Penambahan KosakataAbstractThe aim of this study is to investigate the influence of Media Prezi to Increasethe students Vocabulary of Kindergarten 01 Sungai Lansek Sijunjung. Thetype of research is quantitative method with experimental quasy type (quasyexperimental) using prezi media. Based on analysis of data, obtained by theaverage result of word recognition experiment graders using prezi mediatahan the control group using CD. Based on t-test showed that t is t hitunggreater than t tabel shows that there are significant effects on word recognition.So, by using prezi media it can improve student’s adding ability Vocabularyespecially into introduce kinds of animal.Keywords: Experiment; Prezi; Vocabulary Improvemen

Article Metrics

 Abstract Views : 269 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.