USING ONE WORD-TWO WORD-THREE WORD GAME IN TEACHING WRITING A DESCRIPTIVE TEXT

Widya Putri Kartika(1), Saunir Saun(2),
(1) English Department FBS State University of Padang  Indonesia
(2) English Department FBS State University of Padang  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c)

DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v1i2.1174

Full Text:    Language : en

Abstract


The purpose of this article is to explain about the implementation of the One Word-Two Word-Three Word Game in writing descriptive text at the Junior High School. In the One Word-Two Word-Three Word Game, the students are given some steps to make a descriptive text. It starts from showing the object through a picture until the students are able to make a descriptive text. This game is completed by the picture and clues that function as guides for the students in writing a descriptive text. The One Word-Two Word-Three Word Game is expected to be an alternative strategy that can help and encourage the students in writing a descriptive text because through this game they learn writing in an enjoyable atmosphere and an interesting way.

Abstrak

Penulisan artikel ini bertujuan untuk menjelaskan mengenai penerapan the One Word-Two Word-Three Word Game dalam menulis descriptive text pada satuan pendidikan Sekolah Menengah Pertama (SMP). Di dalam the One Word-Two Word-Three Word Game, siswa diberikan langkah-langkah untuk dapat membuat sebuah descriptive text. Mulai dari memperlihatkan sebuah objek melalui gambar sampai akhirnya siswa dapat membuat sebuah descriptive text. Game ini dilengkapi dengan gambar dan clues yang berguna sebagai panduan bagi siswa dalam menulis descriptive text. Permainan the One Word-Two Word-Three Word ini diharapkan mampu menjadi satu strategi alternatif yang dapat membantu dan meningkatkan motivasi siswa dalam menulis descriptive text karena melalui permainan ini, mereka belajar menulis dalam situasi yang menyenangkan dan dengan cara yang menarik.


Article Metrics

 Abstract Views : 1356 times
 PDF Downloaded : 193 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c)