Students’ Interest in Learning English Online at SMA Negeri 3 Tualang during Covid-19 Pandemic
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c) 2022 Fitri Rahayu
DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v11i1.116294
Full Text: Language : en
Abstract
Keywords
References
Ahmad Susanto, M. P. (2016). Teori belajar dan pembelajaran di sekolah dasar. Kencana.
Andriani, R., & Rasto, R. (2019). Motivasi belajar sebagai determinan hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 4(1), 80. https://doi.org/10.17509/jpm.v4i1.14958
Anitah, S. (2007). Strategi pembelajaran. Jakarta: Universitas Terbuka.
Barhoumi, C. (2015). The Effectiveness of WhatsApp Mobile Learning Activities Guided by Activity Theory on Students’ Knowledge Management. Contemporary Educational Technology, 6(3), 221–238.
Bullen, M., & Janes, D. P. (2006). Making the transition to E-learning: Strategies and issues. In Making the Transition to E-Learning: Strategies and Issues. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-59140-950-2
Carliner, S. (2004). An overview of online learning.
Djamarah, S. B. (1994). Prestasi belajar dan kompetensi guru. Surabaya: usaha nasional.
Hendryadi, H. (2017). Validitas Isi: Tahap Awal Pengembangan Kuesioner. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 2(2), 169–178. https://doi.org/10.36226/jrmb.v2i2.47
Mathivanan, S. K., Jayagopal, P., Ahmed, S., Manivannan, S. S., Kumar, P. J., Raja, K. T., Dharinya, S. S., & Prasad, R. G. (2021). Adoption of e-learning during lockdown in India. International Journal of System Assurance Engineering and Management, 1–10.
Rachim, E. (2020). Hubungan Pelaksanaan Pembelajaran Daring dengan Minat Belajar Siswa MI Pada Masa Pandemi Covid-19 di Desa Krincing Secang Magelang Tahun 2020.
Ricardo, R., & Meilani, R. I. (2017). Impak Minat dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 2(2), 79. https://doi.org/10.17509/jpm.v2i2.8108
Sarahutu, M. G. (2020). Pembelajaran Online, Minat Belajar, dan Kehidupan Sehari-hari Mahasiswa Pendidikan Fisika Universitas Sanata Dharma di Tengah Covid-19. Universitas Sanata Dharma.
Selfiana, D. (2018). Korelasi Minat Belajar Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Dalam Pembelajaran Aqidah Akhlak Kelas IV MIN 5 Bandar Lampung. UIN Raden Intan Lampung.
Subiakto, A. R. P. (2020). Analisis Minat Belajar Siswa Kelas Viii Smp Islam Putradarma Terhadap Mata Pelajaran Ipa Terpadu Pada Masa Pandemi Covid-19. http://e-repository.perpus.iainsalatiga.ac.id/id/eprint/9934
Sudjana, N. (2012). Metode Statistika. Tarsito.
Syarifudin, A. . (2020). Implementasi Pembelajaran Daring Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan Sebagai Dampak Diterapkannya Social Distancing. Implementasi Pembelajaran Daring Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan Sebagai Dampak Diterapkannya Social Distancing, 5(1), 31–34. https://doi.org/https://doi.org/10.21107/metalingua.v5i1.7072
Yunitasari, R., & Hanifah, U. (2020). Pengaruh Pembelajaran Daring terhadap Minat Belajar Siswa pada Masa COVID 19. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(3), 236–240.
Yusuf, M. (2014). Metode Penelitian (1st ed.). Prenadamedia Group.
Article Metrics
Abstract Views : 372 timesPDF Downloaded : 203 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Fitri Rahayu
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.