THE POLITICS OF OTHERING IMMIGRANTS IN POEMS IMMIGRANT IN OUR OWN LAND (1979), YOUNG AND INNOCENT (1965) AND BECAUSE THIS IS A REVOLUTION! (1985)

Yoga Prihandika(1), Kurnia Ningsih(2), An Fauzia Rozani Syafei(3),
(1) English Department, FBS, Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) English Department, FBS, Universitas Negeri Padang  Indonesia
(3) English Department, FBS, Universitas Negeri Padang  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c) 2018 E-Journal English Language and Literature

DOI : https://doi.org/10.24036/ell.v6i1.9800

Full Text:    Language : en

Abstract


Skripsi ini merupakan analisa dari tiga puisi berjudul Immigrant in Our Own Land, Young and Innocent dan Because THIS is a Revolution. Topik yang dibahas adalah bagaimana politik othering yang dimainkan oleh pemerintah Amerika terhadap para imigran. Permasalahan dari analisa ini adalah bagaimana batasan-batasan dalam bidang pekerjaan dan pendidikan yang diciptakan oleh Amerika terhadap imigran. Tujuan dari analisa ini adalah untuk mengetahui sejauh mana elemen puisi (ironi dan imajeri) memberikan kontribusi dalam mengungkap politik othering terhadap imigran di Amerika. Analisa dilakukan dengan cara menginterpretasi teks dan konteks yang dikaitkan dengan konsep otherness dan orientalism oleh Homi K. Bhaba dan Edward Said. Hasil dari analisa ini menunjukan bahwa para imigran akan selalu mengalami diskriminasi. Mereka tidak bisa mendapatkan pekerjaan dan pendidikan yang layak hanya karena status mereka sebagai imigran ilegal. Analisa ini juga membuktikan bahwa hal yang sama juga terjadi di dunia nyata. Amerika cenderung untuk menerapkan bermacam peraturan untuk menyaring imigran yang datang.


Keywords


Politics, Othering, Immigrants, Speaker, Irony, Imagery

References


Brown, P., & Levinson, S. C. (1987). Politeness: Some universals in language usage. Cambridge: Cambridge University Press.

Bhabha, Homi. 1994. “The Other Question: Stereotype, Discrimination, and the discourse of colonialism.” Chapter 3, and “Articulating the Archaic: Cultural Difference and Colonial Nonsense.” Chapter 7. In the Location of Culture. London: Routledge.

Guerin, Wilfred. 2005. “A Handbook of Critical Approaches to Literature, 5th Edition.” New York: Oxford University Press.

Loomba, Ania. 1998. “Colonialism and Postcolonialism.” New York: Routledge

Lopez, Ian F. Haney. 2001. “Protest, Repression and Race: Legal Violence and the Chicano Movement.” University of Pennsylvania Law.

Madden, Frank. 2002. “Exploring Fiction.” New York: Addison Wasley Lengman Incorporation.

Mohanty, Satya. 1989. “Us and Them: On the Philosophical Bases of Political Criticism.” Yale Journal of Criticism.

Moore-Gilbert, Bart. 1997. “Postcolonial Theory: Context, Practices, Politics.” New York: Verso.

Nuzia Z. Choiruz. 2012. “Discrimination Against The Black and Chicanos in Hughe’s “Children Rhyme” and Mora’s “Legal Alien”. Diponegoro University.

Ria Reski Hardianti Ilham. 2015. “Racism Reflected in Maya Angelou’s Selected Poems.” Muhammadiyah University of Surakarta.

Said, Edward W. 1978. “Orientalism.” New York: Penguin.

William, Patrick. 1994. “Colonial Discourse / Post-colonial Theory: A Reader.” New York: Columbia University Press.


Article Metrics

 Abstract Views : 376 times
 PDF Downloaded : 224 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 E-Journal English Language and Literature

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.