HUBUNGAN BRAND IMAGE DENGAN SELF ESTEEM PENGGUNA MOTOR KAWASAKI NINJA 250CC

Dedet Mardian - Universitas Negeri Padang
Yanladila Putra - Universitas Negeri Padang

Abstract


Brand image with self-esteem Kawasaki ninja 250cc motorcycle users. The purpose of this study was to determine the relationship between brand image and selfesteem for Kawasaki motorcycle users in the city of Padang. The design of this study is quantitative and comparative to the population in this study is the 250cc Kawasaki ninja motorcycle users in the city of Padang. The sampling technique uses purposive sampling. The number of research subjects was 72 people. The measurement uses a brand image scale and self-esteem on the basis of a Likert scale. Data analysis using Product Moment Correlation. The results showed a significant positive relationship between brand image and self-esteem of 250cc Kawasaki ninja motorbike users in Padang with a value of r = 0.689 (p <0.05).

Brand image dengan self-esteem pengguna motor Kawasaki ninja 250cc. Tujuan pada penelitian ini untuk mengetahui hubungan antara brand image dengan selfesteem terhadap pengguna motor Kawasaki 250cc di kota Padang. Desain penelitian ini adalah kuantitatif dan komparatif dengan populasi pada penelitian ini adalah pengguna motor Kawasaki ninja 250cc di kota Padang. Teknik pengambilan sampel adalah menggunakan purposive sampling. Jumlah subjek penelitian sebanyak 72 orang. Pengukuran menggunakan skala brand image dan self-esteem dengan dasar skala likert. Analisis data menggunakan Product Moment Correlation. Hasil pada penelitian menunjukkan terdapat hubungan positif yang signifikan antara brand image dengan selfesteem pengguna motor Kawasaki ninja 250cc di kota Padang dengan nilai r=0,689 (p<0,05).


Keywords


Brand image; self-esteem; kawasaki ninja.

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2019i4.7813