HUBUNGAN ANTARA CITRA DIRI DENGAN INTENSI MEMBELI PRODUK FASHION TIRUAN (KW) PADA REMAJA PUTRI

Ayu Sari - Universitas Negeri Padang
Suci Nio - Universitas Negeri Padang

Abstract


Relationship between self-image and intention of buying counterfeit fashion product in teenage girl. This research is correlational research, which aims to see correlation between self-image and intention of buying counterfeit fashion product on teenage girl in Padang Panjang. The research sample was taken using incidental sampling techniques, with research subjects totaling 100 people. Research hypothesis tested used product moment correlation technique. The result of this study indicate there is a significant positive between self-image and intention of buying counterfeit fashion product on teenage girl in Padang Panjang with a valued rxy of 0.621 with p = 0.000 (p<0.01).

Hubungan antara citra diri dan intensi membeli produk fashion triuan (KW) pada remaja putri.  Merupakan penelitian korelasional, dimana bertujuan untuk melihat korelasi citra diri dan intensi membeli barang tiruan (KW) pada remaja putri di Padang Panjang. Sampel penelitian diambil dengan menggunakan teknik sampling insidental, subjek pada penelitian ini sebanyak 100 orang. Pengujian hipotesis penelitian menggunakan teknik korelasi product moment.. Hasilnya terdapatnya korelasi positif yang signifikan terhadap citra diri dan intensi membeli produk tiruan pada remaja putri di Kota Padang Panjang yang mana nilai rxy sebesar 0.621 dengan p = 0.000 dengan (p<0.01).  


Keywords


Intention of buying; self-image; teenager

Full Text:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2019i3.7091