HUBUNGAN BRAND LOYALTY DENGAN KEPUTUSAN PEMBELIAN SEPATU MEREK DR.MARTENS DI KOTA PADANG

M Akbar - Universitas Negeri Padang
Yanladila Putra - Universitas Negeri Padang

Abstract


Abstract: Relationship between Brand Loyalty and the decision to purchase Dr. Martens brand shoes in the city of Padang. The study uses a correlational method that connects Brand Loyalty with the purchase decision of Dr. Martens shoes in the city of Padang. Respondents totaling 50 people were selected with certain criteria using purposive sampling technique. The data analysis technique of this study uses normality and linearity test and product moment correlation test from Karl Pearson using SPSS 16.0 for Windows. This study is a correlational study that connects Brand Loyalty with the purchase decision of Dr. Martens shoes in the city of Padang. The data analysis technique in this study uses the normality and linearity test and the product moment correlation test from Karl Pearson.

Keywords: brand loyalty, purchase decision, dr.martens shoes.


Abstrak: Hubungan Brand Loyalty dengan keputusan pembelian sepatu merek Dr.Martens di kota Padang. Penelitian menggunakan metode korelasional yang menghubungkan antara Brand Loyalty dengan keputusan pembelian sepatu Dr.Martens di kota Padang. Responden berjumlah 50 orang dipilih dengan kriteria tertentu menggunakan teknik purpossive sampling. Teknik analisis data penelitian ini menggunakan uji normalitas dan linearitas serta uji korelasi product moment dari Karl Pearson menggunakan bantuan SPSS 16.0 for windows. Penelitian ini adalah penelitian korelasional yang menghubungkan antara Brand Loyalty dengan keputusan pembelian sepatu Dr.Martens di kota Padang. Teknik analisis data dalam penelitian ini menggunakan uji normalitas dan linearitas serta uji korelasi product moment dari Karl Pearson.

Kata kunci : brand loyalty, keputusan pembelian, sepatu dr.martens


Keywords


brand loyalty; keputusan pembelian; sepatu dr.martens



DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2018i4.4365