Hubungan Brand Image dengan harga diri pada remaja pengguna Iphone
Abstract
Abstrack:The relationship between brand image and self-esteem in teens iphone users. This study aims to see the relationship between Brand Image and Self-Esteem on iPhone teens users in the city of Bukittinggi. The research design used is correlational quantitative. The number of subjects in this study were 50 people selected using incidental sampling technique. The technique used in the data collection of this research is Likert scale. The results showed a correlation coefficient (r) of 0.538, p = 0,000 (p <0.01). This shows that there is a very significant relationship between Brand Image and Self-Esteem on iPhone teenage users in Bukittinggi city with a positive correlation direction means the higher the iPhone brand image the higher the user's self-esteem
Keywords:Brand image, self-esteem, teens, iphone.
Abstrak:Hubungan antara brand image dengan harga diri pada remaja pengguna iPhone.Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan antara Brand Image dan Harga Diripada remaja pengguna iPhone dikota Bukittinggi. Desain penelitian yang digunakan adalah kuantitatif korelasional.Jumlah subjek pada penelitian ini sebanyak 50 orang yang dipilih dengan menggunakan teknik insidental sampling.Teknik yang digunakan dalam pengumpulan data penelitian ini adalah skala likert.Hasil penelitian menunjukkan koefisien korelasi (r) sebesar 0,538, p= 0,000 (p<0,01). Hal ini menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang sangat signifikan antara brand image dan harga diripada remaja pengguna iPhone dikota Bukittinggi dengan arah korelasi yang positif berarti semakin tinggi brand image iPhone maka semakin tinggi harga diri penggunanya.
Kata kunci :Brand image, harga diri, remaja, iphone
Keywords
DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2018i2.3882