Hubungan antara store image dengan impulsive buying behavior pada mahasiswa

Ririn Desrusyaf - Universitas Negeri Padang

Abstract


Abstract: correlation store image with impulsive buying behavior of college student. This study aims to see the correlation between store image with impulsive buying in students. Then this research is included into correlational quantitative research. The sample in this research is 95 students, and taken using incidental sampling technique. The data collection tool uses a scale that developed aspects of impulsive buying from Verplanklen (2001) consisting of 24 items. As for the scale for Store Image developed by Berman and Evans (2007) which consists of 51 items. Based on the result of the research, it can be seen that there is a very significant positive correlation between store image with impulsive buying behavior on students with r = 0, 403 and p = 0,000 (p <0,01). This means that it can be concluded that the store image has a very significant positive correlation with impulsive buying. So, if the store image has a positive value then the impulse buying rate increases.


Keyword: Store image, impulsive buying, college student.

Abstrak: Hubungan antara stor image dengan impulsive buying behavior pada mahasiswa. Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan antara store image dengan impulsive buying pada mahasiswa. Kemudian penelitian ini termasuk kedalam penelitian kuantitatif korelasional Sampel dalam penelitian ini berjumlah 95 orang mahasiswa, dan diambil menggunakan teknik incidental sampling. Alat pengumpulan data menggunakan skala yang dikembangkan aspek-aspek impulsive buying dari Verplanklen (2001) yang terdiri dari 24 item. Sedangkan untuk skala untuk Store Image dikembangkan oleh Berman dan Evans (2007) yang terdiri dari 51 item. Berdasarkan hasil penelitian terlihat bahwa terdapat hubungan positif yang sangat signifikan antara store image dengan impulsive buying behavior pada mahasiswa dengan nilai r=0, 403 dan p=0,000 (p<0,01). Artinya dapat disimpulkan bahwa store image memiliki hubungan positif yang sangat signifikan dengan impulsive buying. Jadi, apabila store image memiliki nilai positif maka tingkat impulsive buying meningkat.

Kata Kunci: Store image, impulsive buying, mahasiswa


Keywords


Store image; impulsive buying; mahasiswa.



DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jrp.v2018i1.3877