PENGARUH IKLAN ONLINE DAN KUALITAS LAYANAN TOKOPEDIA.COM TERHADAP CITRA MEREK PADA MASYARAKAT KOTA PADANG

Donny Rizbi - Universitas Negeri Padang

Abstract


This study aims to measure online advertising and tokopedia.com service quality on brand image. The population of this study is the people of Padang city who have done shopping at the online store tokopedia.com. Sampling of this study using accidental sampling technique. The number of respondents in this study were 100 respondents. The data collection technique of this study was to use a questionnaire with data analysis, namely using multiple regression analysis. The results of this study indicate tocopedia.com online advertising, a positive and significant effect on brand image and tokopedia.com service quality has a positive and significant impact on brand image.

Keywords: online advertising, service quality, brand image


Full Text:

PDF

References


Agus Hermawan. 2012. Komunikasi Pemasaran. Jakarta, Erlangga.

Arikunto, 2002. Prosedur penelitian suatu pendekatan praktik. Jakarta: Rineka Aksara.

Gilaninia, Shahram dan Seyyed J. Mousavian. 2011. The Investigation and Analysis Impact of Brand Image in Iran. African Journal of BusinessManagement, (6)25: 7548 7556.

Ghozali, Imam. 2005. “Aplikasi Multivariate dengan SPSS”. Universitas Diponogoro: Semarang.

Ghozali, Imam. 2007. “Aplikasi Multivariate dengan SPSS”. Universitas Diponogoro: Semarang.

Kertajaya, Hermawan. 2005. Positioning Differentiation and Brand. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Tama.

Kotler, Philip. 2005. manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi Dan Kontrol. Jakarta : PT. Index.

Kotler, Philip & Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. edisi 13, jilid dua. Alih bahasa Benyamin Molan. Jakarta: indeks.

Lupiyoadi, Rambat. 2013. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat

Nur Indriantoro. 2002. Metodelogi Penelitian Bisnis untuk Akuntansi dan Manajemen. Cetakan ke-2. BPFE-Yogyakarta. Yogyakarta.

Parasuraman, A., V.A. Zeithaml, and L.L. Berry. (1988). “A Multiple-Item Scale for MeasuringConsumer Perceptions of Service Quality”. Journal of Retailing. Vol 64

Poernamasari, N. 2016. Pengaruh Tayang Iklan Airasia "Kini Siapapun Bisa Terbang 2015" Terhadap Citra Perusahaan.e-Journal Ilmu Komunikasi, 58-68.

Rosady, Ruslan. 2012. Manajemen Public Relations & Media Komunikasi. Jakarta: PT. Rajagrafindo Persada.

Schiffman, Leon G, and Leslie Lazar Kanuk. 2007. Perilaku Konsumen. Edisi Ketujuh. Alih Bahasa: Rita Maharani. Jakarta: Indeks Kelompok Gramedia.

Shimp, Terence A. 2003. Periklanan Promosi: Aspek Tambahan Komunikasi Permasaran Terpadu Jilid 2. Alih Bahasa: Jusuf Udaya dan Arcan. Jakarta: Erlangga.

Suhandang, K. 2004. Public Relation Perusahaan. Bandung: Nuansa.

Sutojo, Susanto. 2004. Membangun Citra Perusahaan. Jakarta: PT. Damar Mulia Pustaka.

Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi pemasaran. Yogyakarta: CV. Andi Offset.

Tim Riset iPrice. 2017. Kilas Balik Persaingan E-Commerce Indonsesia tahun 2017. Diakses 21 September 2018. www.iprice.com

__________________. 2017. Corporate image index award 2018. Diakses 21 September 2018. www.imacaward.com




DOI: http://dx.doi.org/10.24036/jmpe.v2i1.6129