Gaya Mengajar Guru PNS dan Honorer di Sekolah Dasar Negeri 55/I Sridadi, Jambi

Faizal Chan(1), Agung Rimba Kurniawan(2), Sutria Ningsih(3), Khairul Amri(4), Ari Surya Febriana(5), Novita Wisudawati(6), Vina Sandra Irani(7),
(1) Universitas Jambi  Indonesia
(2) Universitas Jambi  Indonesia
(3) Universitas Jambi  Indonesia
(4) Universitas Jambi  Indonesia
(5) Universitas Jambi  Indonesia
(6) Universitas Jambi  Indonesia
(7) Universitas Jambi  Indonesia

Corresponding Author


DOI : https://doi.org/10.24036/jippsd.v3i1.106196

Full Text:    Language : en; in

Abstract


The aim of this research is to describe the teaching style  of the servant and honorarium teacher in elementary school number 55/I Sridadi on years 2019/2020. This research use qualitative descriptive. The collecting of the data were use observation and interview. Interview were do with servant, honorarium and head master in elementary school number 55/I Sridadi, Analysis data was use interactive model (Miles and Huberman) and to test the validity data use triangulation data. The result from this research got there is differentiate among servant and honorarium teacher in teaching style in elementary school number 55/I Sridadi on years 2019/2020.

Keywords


Teaching Style; Servant; Honorarium

References


Daryanto & Rachmawati, Tutik. 2013. Penilaian Kinerja Profesi Guru dan Angka Kreditnya. Yogyakarta: Penerbit Gava Media.

Departemen Pendidikan Nasional, 2005. Undang-Undang Nomor 14 Tahum 2005. Tentang Guru dan Dosen , Jakarta: Depdiknas.

Fauzi, A. (2015). Perbedaan Kinerja Antara Guru PNS dengan Non PNS di SD Negeri se-Desa Putatsari. Skripsi tidak diterbitkan. Surakarta: Universitas Muhammadiyah Surakarta.

Hery Rahmat & Miftahul Jannatin. (2018). Hubungan Gaya Mengajar Guru dengan Motivasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Bahasa Inggris. El-midad Jurnal Jurusan PGMI (p. 98-111).

Husien. (2017). Profesi Keguruan Menjadi Guru Profesional. Yogyakarta: PT Pustaka Baru Press.

Moloeng. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Nastiti, S . (2016). Perbedaan Kinerja Guru Berdasarkan Status Kepegawaian PNS dan Non PNS di SMA Negeri se-Kabupaten Rembang. Skripsi tidak diterbitkan. Semarang: Universitas Negeri Semarang.

Pertama. Prima : Jurnal Program Studi Pendidikan Dan Penelitian Matematika,6(1).

Rachmawati, Titik dan Daryanto. 2013. Penilaian Kinerja Profesional Guru dan Angka Kreditmya. Yogyakarta: Gava Media.

Subroto, P. W. 2017. Analisis Gaya Mengajar Guru Matematika di Sekolah Menengah

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sukadi. 2009. Guru Powerfull Guru Masa Depan, Bandung: Kholbu.

Sundari, F. (2017). Peran Guru sebagai Pembelajar dalam Memotivasi Peserta Didik Usia SD. Jakarta: Universitas Indraprasta PGRI.

Undang-Undang Republik Indonesia No. 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen. Bandung: Cipta Umbra.

Usman (2009). Menjadi guru profesional. Bandung : PT, Remaja Rosdakarya.


Article Metrics

 Abstract Views : 585 times
 PDF Downloaded : 150 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.