Using the Syntax Surgery in Teaching Reading a Narrative Text to Junior High School Students

Ria Adrian(1), Rusdi Noor Rosa(2),
(1) English Department FBS UNP Padang  Indonesia
(2) English Department FBS UNP  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c)

DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v1i1.615

Full Text:    Language : en

Abstract


The purpose of this study is to explain the implementation or the use of Syntax Surgery strategy to overcome the difficulty of the junior high school students in reading and understanding the structure of English sentences. Through this paper, it is expected to give advantages for the teachers in teaching reading. In addition, this strategy is expected to be an alternative way to increase junior high school students’ ability. This strategy is effective to overcome the students’ reading problem because the students’ can visually see the connection between the clauses in complex sentence. This process will make students more understand and remember the rules in English sentences. Furthermore, other advantage is students will be more confident to use their English.

 

Abstrak

Tujuan penulisan makalah ini adalah untuk menjelaskan mengenai penerapan strategi Syntax Surgery (bedah kalimat) guna mengatasi kesulitan siswa Sekolah Menengah Pertama (SMP) dalam membaca dan memahami susunan kalimat dalam Bahasa Inggris. Melalui makalah ini diharapkan akan memberikan hal yang bermanfaat bagi para guru dalam mengajarkan siswa untuk membaca. Selanjutnya, dengan menggunakan strategy  Syntax Surgery (bedah kalimat) ini diharapkan mampu menjadi alternatif untuk meningkatkan kemampuan membaca siswa Sekolah Menengah Pertama (SMP). Syntax Surgery ini ampuh dalam menanggulangi masalah membaca pada anak karena siswa dapat menyaksikan secara visual hubungan antara klausa dalam kalimat kompleks. Proses ini akan membuat siswa lebih memahami dan mengingat aturan kalimat bahasa inggris. Selain itu, manfaat lain ialah siswa bisa lebih percaya diri dalam menggunakan Bahasa Inggris.


Article Metrics

 Abstract Views : 438 times
 PDF Downloaded : 215 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c)