INVOLVING PLAY IN TEACHING ENGLISH TO ACCOMMODATE YOUNG STUDENTS’ LEARNING STYLE

Reni Buspita Sari(1), An Fauziah Syafei(2),
(1) Pendidikan Bahasa dan Sastra Inggris FBS Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Bahasa dan Sastra Inggris FBS Universitas Negeri Padang  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c)

DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v1i1.1265

Full Text:    Language : en

Abstract


The purpose of this paper is to explain three kinds of play- musical chair, chain messege, and snake and ladder- and how to involve them in teaching English in order to accommodate students learning style (visual, auditory, and kinesthetic) for young students. It is hoped that it can inspire teacher to involve play in their teaching.

Abstrak

Tujuan dari penulisan makalah ini adalah untuk menjelaskan bagaimana caranya melibatkan ketiga jenis permainan, yaitu musical chair, chain message, dan snake and ladder ke dalam pengajaran bahasa Inggris agar dapat mengakomodasi ketiga jenis gaya belajar siswa yaitu kinestetik, auditori, dan visual. Makalah ini disusun berdasarkan sejumlah kajian pustaka yang nantinya diharapkan dapat menginspirasi guru untuk melibatkan permainan dalam pengajaran bahasa Inggris.

 

 


Article Metrics

 Abstract Views : 155 times
 PDF Downloaded : 47 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c)