THE R.E.A.P STRATEGY FOR TEACHING READING A NARRATIVE TEXT TO JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS
(1) English Department FBS State University of Padang  Indonesia
(2) English Department FBS State University of Padang  Indonesia
Corresponding Author
Copyright (c)
DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v1i2.1172
Full Text: Language : en
Abstract
The purpose of this article is to explain the implementation or the use of the R.E.A.P (Read, Encode, Annotate, Ponder) strategy to motivate students to read in junior high school. Through this paper, it is expected to give the advantage thing to the teachers in teaching students to read. In addition, by using the REAP (Read, Encode, Annotate, Ponder) Reading strategy, it is hoped that it can be a various way to increase the ability of students of junior high school in reading. This strategy can increase the students’ attention and motivation during classroom reading activities. Besides, the students become easily to share their ideas in order to read a narrative text. Then, it can encourage the students’ motivation in writing and make their group work useful for them in learning English. After that, the teachers have the opportunity to teach of English, especially in reading more delightful.
Abstrak
Tujuan penulisan artikel ini adalah untuk menjelaskan mengenai penerapan strategi R.E.A.P (Read, Encode, Annotate, Ponder) guna memotivasi siswa dalam membaca pada satuan pendidikan Sekolah Menengah Pertama (SMP). Melalui makalah ini diharapkan akan memberikan hal yang bermanfaat bagi para guru dalam mengajarkan siswa untuk membaca. Selanjutnya, dengan menggunakan strategi REAP (Read, Encode,Annotate, Ponder) ini diharapkan mampu menjadi alternatif untuk meningkatkan kemampuan membaca siswa Sekolah Menengah Pertama (SMP). Strategi ini mampu meningkatkan perhatian dan motivasi siswa selama kegiatan menulis berlansung. Siswa juga mudah untuk berbagi ide saat membaca narrative text. Selanjutnya, strategi ini mampu meningkatkan motivasi membaca siswa dan membuat kerja kelompok mereka bermanfaat dalam belajar bahasa Inggris. Kemudian guru juga berkesempatan untuk mengajarkan bahasa Inggris, terutama membaca, dengan lebih menyenangkan.
Article Metrics
Abstract Views : 1618 timesPDF Downloaded : 452 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c)