Abstract


The purpose of this paper is to explain one of the approaches that can be used in teaching vocabulary at kindergarten. One of the approaches is BCCT (Beyond Centre and Circle Time). BCCT is a approach which is used to train children development by using playing approach which creates in center form. Centre form consists of block centre, nature centre, art and creativity centre , sensorymotor centre dan sociodrama centre. Teachers can choose one of the centres that is suitable with material that will be taught. In this paper the writer chose the block centre as approach to teach vocabulary to the children, so children will not fell bored because they learn with something that is interesting to them.

 

Penulisan makalah ini bertujuan untuk memaparkan salah satu pendekatan  pengajaran yang dapat digunakan dalam mengajarkan vocabulary untuk Taman kanak-kanak. Salah satu pendekatan tersebut adalah BCCT (Beyond Centre and Circle Time). Pendekatan pembelajaran melalui BCCT ialah pendekatan yang digunakan untuk melatih perkembangan anak dengan mengunakan pendekatan bermain yang di design dalam bentuk sentra. Sentra bermain terdiri atas block centre, nature centre, art and creativity centre , sensorymotor centre dan sociodrama centre. Guru memilih sentra yang akan digunakan sesuai dengan materi vocabulary yang akan diajarkan. Dalam makalah ini penulis memilih block centre dalam pengajaran vocabulary kepada anak. Jadi anak tidak merasa bosan karena mereka belajar melalui hal-hal yang mereka senangi.