TEACHING VOCABULARY BY USING ‘AT THE ZOO’ GAME TO FIFTH GRADE STUDENTS

Putri Marnisa(1), An Fauzia Rozani Syafe'i(2),
(1) Universitas Negeri Padang  Indonesia
(2) Universitas Negeri Padang  Indonesia

Corresponding Author
Copyright (c) 2018 Journal of English Language Teaching

DOI : https://doi.org/10.24036/jelt.v7i4.101775

Full Text:    Language : en

Abstract


Kosakata merupakan elemen penting dalam menguasai bahasa. Jika seseorang memiliki banyak kosakata, maka akan mempermudah mereka untuk berkomunikasi menggunakan bahasa Inggris. Kosa kata harus di ajarkan kepada anak sejak pendidikan dasar. Siswa sekolah dasar  biasa di sebut “young learners” mereka memiliki karakter yang berbeda dengan dewasa. Cara berpikir yang konkrit, aktif, rasa ingin tahu yang tinggi, dan sangat suka bermain. Oleh karena itu di butuhkan teknik pengajaran yang tepat melalui permainan dengan menerapkan permainan ini sebagai aktifitas yang dilakukan dalam kelas, maka pengajaran kosakata akan menjadi menyenangkan dan tidak membosankan bagi siswa. Salah satunya At the zoo game. Makalah ini bertujuan untuk menjelaskan bagaimana penerapan At the zoo game dalam pengajaran kosakata bahasa Inggris pada anak serta memaparkan beberapa alasan mengapa guru harus menerapkan permainan ini sebagai aktivitas yang bisa dilakukan dalam kelas.


Keywords


kosakata, pelajar muda, at the zoo, permainan

References


Agus, R. R & Syafei, A. F. R. (2016). Using Flashcards of Cartoon Characters to Teach Vocabulary to Elementary School Students. JELT Vol. 5 No. 1 Series A. September 2016

Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.

Carolread. (2011). Carol Read’s ABC for teaching children.

Coady, James and Huckin, Thomas. (1997). Second language Vocabulary Acquisition. United States: Cambridge University Press

.

Darfilal, I. (2015). The effectiveness of using language games in teaching vocabulary the case of third year middle school learners. University of Tlemcen

Elfani, D. A. (2017). Teaching Vocabulary to Young Learners through Hammer Battle Game. Paper, Padang: Bachelor Program (S1) of English Language Education of Language and Art Faculty, Universitas Negeri Padang.

El-Shamy, S. (2001). Training Games: Everything You Need to Know about Using Games to Reinforce Learning. Verginia: Stylus Publishing, LLC.

Hiebert, Elfrieda H and Kamil, M. L. (2005). Teaching and Learning Vocabulary, Bringing Research to Practice. London: Lawrence Elbaum Associates.

Rahmadhani, A. P. R. (2015). Techniques in Teaching Vocabulary to Young.

Syafei, An Fauzia R. (2018). Teaching English to Indonesian Young Learners. Jakarta: Kencana

Zikriyati. (2017). Teaching Vocabulary to Young Learners through Snake and Ladder Game. Paper of English Language Teaching Study Program of FBS Universitas Negeri Padang.


Article Metrics

 Abstract Views : 336 times
 PDF Downloaded : 84 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Journal of English Language Teaching

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.