SISTEM PELAYANAN PUBLIK ERA OTONOMI DAERAH DI KABUPATEN KUTAI KARTANEGARA

Muhamad Ali bin Embi, Rita Widyasari

Abstract


Abstract
The effectiveness of public service delivery system is an important aspect to ensure
that national development can be implemented effectively. The effectiveness of public
service delivery system will raise community satisfaction on the services delivered. Thus
to improve the public service delivery system from time to time, the study on the existing
problems should be conducted eventually.  Therefore this article articulates the problems
of public service delivery system in Indonesia, especially in Kutai Kartanegara Regency.
Key words: Public Service, Effectiveness

Abstrak
Keefektifan sistem pelayanan pelayanan publik merupakan aspek penting untuk
memastikan bahwa pembangunan Negara dapat dilaksanakan dengan efektif. Sistem
pelayanan yang efektif akan dapat meningkatkan kepuasan masyarakat terhadap
pelayanan yang diberikan. Bagi memastikan pelaksanaan sistem pelayanan publik ini
dapat diperbaiki dari masa ke semasa, kajian terhadap permasalahan yang timbul
perlulah terlebih dahulu dilaksanakan. Oleh itu artikel ini membincangkan tentang
permasalahan sistem pelayanan publik di Indonesia terutamanya yang dialami oleh
Kabupaten Kutai Kartanegara.
Key words: Pelayanan Publik, Efektifitas

Full Text:

PDF


DOI: https://doi.org/10.24036/jh.v12i2.4036

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2016 Humanus



Humanus: Jurnal Ilmiah Ilmu-ilmu Humaniora, a peer-reviewed online journal in social science and humanity studies published by Pusat Kajian Humaniora (Center for Humanity Studies) FBS Universitas Negeri Padang (previously published by Lembaga Penelitian Universitas Negeri Padang), Indonesia.

ISSN 1410-8062 (printed), ISSN 2528-3936 (Online)

Currently, Humanus: Jurnal Imiah Ilmu-ilmu humaniora is indexed by:

Indonesian Publication Index (IPI)
      

 

Number of Visitors (Since August 2016)

View My Stats Flag Counter
 
Creative Commons License